مدیرعامل رجا اعلام کرد:‌ هزینه تأمین قطعات قطار 2.5 برابر شد

تهران (پانا) - مدیرعامل رجا می‌گوید از دولت می‌خواهیم که با تخصیص ارز و منابع ویژه با سود کم‌ به شرکت‌های ریلی کمک کنند تا با نرخ ارز 4200 تومانی، چرخ، سیستم ترمز، باتری و غیره را از خارج کشور وارد کنند.

کد مطلب: ۸۵۷۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل رجا اعلام کرد:‌  هزینه تأمین قطعات قطار 2.5 برابر شد

به گزارش روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجا، محمد رجبی با اشاره به افزایش چشم‌گیر هزینه تعمیر قطارهای مسافری بیان کرد: با افزایش قیمت مواد مصرفی و قطعات واگن‌های مسافری که متأثر از افزایش قیمت فولاد و محصولات پتروشیمی است، هزینه تعمیرات قطارها افزایش چشمگیری یافته‌ و دلیل عمده آن عدم تخصیص ارز با تعرفه مناسب همانند گذشته است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا‌ افزود: با افزایش تعرفه‌های خرید و تعمیر واگن‌ها، هزینه تأمین قطعات از سه‌میلیارد تومان به هفت‌میلیارد تومان خواهد رسید.

‌رجبی گفت: هزینه بازسازی واگن‌ها به بیش از یک میلیارد تومان بالغ می‌شود که با تخصیص ارز مناسب به حدود 800 میلیون تومان کاهش می‌یابد.

مدیرعامل رجا تاکید کرد: شرکت‌ها همین حالا هم به‌منظور تامین همین ارقام برای تعمیر و نگهداری واگن‌ها مشکلات فراوانی دارند.

وی افزود: تامین این میزان از هزینه‌ از توان شرکت‌ها خارج بوده و در این صورت شرکت‌ها نمی‌توانند با انجام تعمیرات اساسی واگن‌ها، آنها را برای سیر آماده کنند.

رجبی ادامه داد: ما از دولت می‌خواهیم که با تخصیص ارز و منابع ویژه با سود کم‌ به شرکت‌ها کمک کنند تا با نرخ ارز 4200 تومانی، چرخ، سیستم ترمز، باتری و غیره را از خارج کشور وارد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار