مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد:

فعالیت 112 اقامت‌گاه بوم‌گردی روستایی در آذربایجان شرقی

افزایش ۱۷درصدی ورود گردشگران خارجی به استان

تبریز (پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در 112 روستای استان اقامت های بوم گردی به منظور آشنایی بیشتر مسافران و گردشگران با فرهنگ اصیل روستایی وجود دارد که آماده پذیرش مسافران هستند.

کد مطلب: ۸۵۶۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 112 اقامت‌گاه بوم‌گردی روستایی در آذربایجان شرقی

مرتضی آبدار در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های انجام شده برای تبریز 2018 گفت: اقدامات و برنامه های انجام شده برای تبریز 2018 نباید اختصاص به یک سال داشته باشد بلکه تا 4 سال دیگر باید جزو برنامه های اجرایی باشد.

وی با بیان این که تبریز 2018 فرصتی بود برای این که نام و ظرفیت های تبریز را به جهان بشناسانیم، ادامه داد: 163 رویداد فرهنگی به مناسبت تبریز 2018 به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است که برخی انجام گرفته و برخی نیز در سال های آتی اجرا می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت گردشگری در ایجاد رونفق اقتصادی بیان کرد: وقتی گردشگر داخلی از سایر شهرها به استان سفر می کنند برای 5 نفر ایجاد شغل می شود ولی اگر گردشگر خارجی به استان سفر کند برای 12 نفر ایجاد اشتغال می شود.

آبدار توسعه گردشگری روستایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در 112 روستای استان اقامت های بوم گردی به منظور آشنایی بیشتر مسافران و گردشگران با فرهنگ اصیل روستایی وجود دارد که آماده پذیرش مسافران هستند.

طرح همیار گردشگری با همکاری آموزش و پرورش در استان اجرایی می شود

معاون سازمان گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این نشست از افزایش 17درصدی ورود گردشگران خارجی به استان در تابستان 97 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: در فصل تابستان 492 هزار و 500 نفر گردشگر خارجی عمدتا از کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان به استان سفر کردند.

فرشاد رستمی با ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی در کشور میزان گردشگری داخلی در استان آذربایجان شرقی رشد 42درصدی داشت به طوریکه سال گذشته 3 میلیون و 100 نفر گردشگر داخلی به استان سفر کردند و این رقم در سال 97 به 4 میلیون و 402 نفر رسیده است.

وی با بیان این که در حال حاضر 9 هزار و 680 تخت فعال درهتل های استان وجود دارد گفت: امسال از 611 تاسیسات گردشگری در سطح استان از 118 فقره بازدید داشتیم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در حال حاضر ضریب اشتغال هتل ها 68 درصد و ضریب اشتغال هتل آپارتمان ها 85درصد است.

رستمی با بیان این که برای اولین بار کتابچه گردشگری در استان رونمایی شد، ادامه داد: باید آموزش گردشگری را از سنین کودکی انجام داد و از این رو کتاب‌های گردشکری مناسب دانش‌آموزان و کودکان منتشر شده است و طرح همیار گردشگری با همکاری آموزش و پرورش در استان اجرایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار