در گفت‌وگو با مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش مطرح شد

از شایعه تا واقعیت ماجرای حذف دریاچه ارومیه از کتاب درسی: چیزی حذف نشده است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره ماجرای حذف دریاچه ارومیه از کتاب‌های درسی توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۸۵۶۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
از شایعه تا واقعیت ماجرای حذف دریاچه ارومیه از کتاب درسی: چیزی حذف نشده است

در روزهای گذشته، خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر حذف نقشه دریاچه ارومیه از طرح جلد کتاب فارسی دوم دبستان منتشر شد؛ خبری که در فضای مجازی به سرعت گسترش یافت.

محمود امانی‌تهرانی، مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در این باره به پانا گفت: «وقتی از کلمه حذف استفاده می‌شود، این موضوع به ذهن خطور می‌کند که نقشه دریاچه ارومیه وجود داشته و حذف شده است؛ در حالی که چنین چیزی نیست.»

او ادامه داد: «بحث دریاچه ارومیه را در کتاب‌های درسی به صورت جدی داریم و به اندازه کافی مسایل زیست محیطی، اهمیت تغییرات آن، مراقبت‌ها، اقدامات و تاثیرات این دریاچه در کتاب‌های درسی پررنگ است.»

امانی‌تهرانی گفت: «برخی از اقدامات افراطی افراد در برخی شرایط خطراتی را در پیش خواهد داشت. هر موضوعی که در راستای موفقیت ایران قرار بگیرد به قوت کشور می‌انجامد اما این‌گونه تقابل‌ها به هویت ملی ضربه وارد می‌کند.»

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «درباره دریاچه ارومیه در کتاب‌های درسی حق مطلب ادا شده است و در کتاب‌های متعددی مانند جغرافیا، اجتماعی، انسان و محیط‌زیست و استان‌شناسی مملو از مطالب مختلف درباره دریاچه ارومیه است».

او همچنین افزود: «کتاب‌های درسی آینده یک ملت هستند لذا با تقویت این نگاه نباید اجازه دهیم گروهی با فهم متفاوت برخی موضوعات را غلط بیان کنند.»

امانی‌تهرانی گفت: «دریاچه ارومیه در این کتاب درسی دیده می‌شود بنابراین حذف دریاچه ارومیه از کتاب‌های درسی درست نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار