زنگ آغاز سال تحصیلی 98-97 در استان بوشهر نواخته شد

بوشهر(پانا)_آئین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مسئولان استان بوشهر در دبیرستان دخترانه فرزانگان شهرستان بوشهر برگزار شد .

کد مطلب: ۸۵۶۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
زنگ آغاز سال تحصیلی  98-97  در استان بوشهر نواخته شد

ناصر کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری سید سالار شهیدان و یاران باوفایش و تسلیت جان باختن عده ای از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به باز گشایی مدارس پرداخت و با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در جوامع گفت : همواره آموزش و پرورش در توسعه پیشرفت نقش مهم و اثر گذاری داشته است .

کرمی رسالت آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت سرمایه های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت : عملیاتی شدن گفتمان یاد گیری و تعلیم و تربیت رسالت آموزش و پرورش است که همکاری و یاری رساندن همه آحاد جامعه و مسئولان امری مهم و ضروری است .

کرمی دانش آموزان را آیندگان جامعه دانست و تصریح کرد : همگان باید نسبت به آیندگان اجتماع احساس مسئولیت کنند و در رفع مشکلات آموزش و پرورش را یاری کنند .

کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر تحقق سند تحول بنیادین درآموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: با تحقق این مهم زمینه رسیدن به اهداف تبیین شده در جامعه فراهم می‌‌شود که همگان باید در تحقق این سند، نقشه جامعه علمی، برنامه ششم توسعه و برنامه چشم انداز نظام تلاش و همکاری کنند.

کرمی گفت : جایگاه علمی استان بوشهر از 22 به 16 صعود کرده و در این راستا میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان از میانگین کشوری افزایش داشته است.

وی طرح تقویت علمی دانش‌آموزان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با همکاری وزارت نفت این طرح در بسیاری از شهرستان‌های استان بوشهر اجرایی شده که امید می‌رود طرح تقویت بنیه علمی با همکاری شوراها، شهرداری‌ها و دهیارها امسال اجرایی شود.

وی از آغاز سال تحصیلی با حضور بیش از 230 هزار دانش‌آموز خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 230 هزار و 800 دانش آموز راهی 2 هزار و 200 مدرسه شدند که تعداد دانش‌‌آموزان 14 هزار نفر نسبت به سال قبل افزایش دارد.

شایان ذکر است : این آئین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ، معاون استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح ، مدیران کل دستگاههای استان ، فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار