مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

رشد 7/47 درصدی جمعیت دانش آموزی شهرستانهای استان تهران در سال تحصیلی جدید

چهاردانگه (پانا) - مراسم گشایش دبستان امید آینده چهاردانگه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستانهای استان تهران، برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۶۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
رشد 7/47 درصدی جمعیت دانش آموزی شهرستانهای استان تهران در سال تحصیلی جدید

عبدالرضا فولادوند راد، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران،در سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)و همچنین گرامیداشت یاد وخاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس، اظهار کرد: روز گذشته دشمن جنایتکار انقلاب اسلامی با به خون کشیدن جمعی از هموطنانمان در اهواز بار دیگر خوی اهریمنی خود را به ملت غیور ایران نشان دادند، اما غافل از آنند که مردم دلیر و همیشه در صحنه ایران نه تنها با این جنایات از مسیر حرکت رو به جلوی خود از پای نمی نشینند بلکه با اتحاد، همدلی و یکپارچگی بیشتر در رسیدن به آرمان های بلند انقلاب گام بر می دارند.

وی در ادامه با اشاره به رشد 7/47 درصدی جمعیت دانش آموزی شهرستانهای استان تهران، گفت: این میزان رشد جمعیت دانش آموزی در ابتدایی 3/5 درصد ، در متوسطه اول 5/3 درصد ، در متوسطه دوم به دلیل کامل شدن ساختار سه ساله 23/88 درصد و در دوره مهارتی 31/96 درصد می باشد.

فولادوند با اشاره به اینکه تعداد مدارس استان از 3 هزار و دویست وچهل ودو باب مدرسه در سال تحصیلی گذشته به 3 هزار و پانصدو سی هشت باب مدرسه در سال تحصیلی جدید افزایش پیدا کرده ، تاکید کرد: یعنی تعداد 114 باب مدرسه به مدارس شهرستان های استان تهران افزوده شده که از رشدی معادل 3/33 درصد برخوردار بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، تعداد کلاس های درس این استان را در سال گذشته 30 هزار ودویست وسی هشت کلاس عنوان کرد و افزود: با همت همکاران اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، خیرین نیک اندیش مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس استان تهران این تعداد در سال تحصیلی جدید به عدد 30 هزار و چهارصد بیست هار کلاس درس رسیده و چیزی در حدود 2 هزار و دویست و ده کلاس به فضای فیزیکی این استان اضافه شده است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بررسی آمار خروجی و ورودی نیروی انسانی شهرستان های استان تهران، بیان کرد: با توجه به نقل و انتقالات معلمان، بازنشستگان، ماموریت ها و مرخصی ها با کاهش شدید نیروی انسانی در این استان مواجه بودیم که با اعمال برنامه های ساماندهی نیروی انسانی و توسعه سنواتی توانستیم تا حدود زیادی بر این مشکل بزرگ فائق آییم تا هیچ کلاس درسی در آغاز سال تحصیلی جدید از نبود معلم رنج نبرد.

فولادوند تاکید کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی و افزایش جمعیت دانش آموزی ، علی رغم رعایت دقیق مفاد دستور العمل ساماندهی نیروی انسانی و توسعه سنواتی و اجرایی نمودن مصوبات کمیته برنامه ریزی استان و اعمال سیاست و رویکرد انقباضی درساماندهی نیروی انسانی ، مشکل نیروی انسانی همچنان مهمترین مشکل شهرستان های استان تهران بوده و میزان حق التدریس استان از 120 هزار ساعت در هفته به 215 هزار ساعت در هفته در سال تحصیلی جدید افزایش یافته است .

وی در خصوص تجهیز، تعمیر و آماده سازی فیزیکی مدارس برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد:در حدود 3 میلیارد و چهارصد و بیست و نه میلیون تومان در این بخش هزینه شده که در راستای اهداف مهارت آموزی در این استان 51 درصد آن صرف تامین تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، تجهیز مدارس عشایری، مدارس استثنایی ، تامین تجهیزات امتحانات ،خرید میز و نیمکت، هوشمند سازی مدارس و تهیه تجهیزات اداری را از دیگر اقدامات این استان در کمیته تعمیر و تجهیز مدارس دانست.

وی در خصوص تامین کتب درسی دانش آموزان گفت: تعداد 588 هزار و 659 نفر دانش آموز دوره ابتدایی و کاردانش فنی و حرفه ای از طریق سامانه ثبت کتب درسی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ثبت نام شده و کتب مورد نیاز در مناطق 21 گانه این استان در بین دانش آموزان توزیع شده است.

فولادوند با تاکید بر این که دبیرخانه پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در سال جاری با تشکیل 9 جلسه و کارگروه ساماندهی نیروی انسانی با تشکیل 20 جلسه بیشترین مصوبات را داشته است ، تصریح کرد: در کارگروه تبلیغ و توجیه این استان نیز چیزی بالغ بر 2 هزار و 122 خبر در حوزه پروژه مهراین استان به انتشار رسیده است که درجای خود قابل توجه است .

وی ادامه داد : کارگروه ارزیابی و رسیدگی به شکایات پروژه مهر استان با اجرای دستورالعمل ثبت نام و تشکیل جلسات توجیهی و بررسی عملکرد مناطق در سامانه سناد و پیگیری شکایات و اعتراضات مردمی نقش اصلی خود را ایفا نموده است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران یادآور شد: کارگروه تایید صلاحیت های پروژه مهر با همکاری اداره حراست و گزینش با تشکیل جلسات ماهیانه ، تهیه تقویم اجرایی کمیته تایید صلاحیت مدیران و معاونین جدید الانتصاب و پست های اداری ، بررسی نیروهای ناکارآمد ، شناسایی کمبود های نیروی خدماتی و سرایداران ، ساماندهی تجهیزات حفاظتی مدارس نوساز و انجام مصاحبه های پذیرفته شده گان ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان به وظایف خود عمل نموده است.

فولادوند خاطرنشان کرد: تمامی تلاش شبانه روزی همکاران بنده در استان و مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران بر این بوده است تا مهری پرنشاط و خاطره انگیز را برای دانش آموزان عزیز و معلمین ارجمند رقم بزند و از همین جا از زحمات همگی این عزیزان تقدیر کرده و توفیقات روز افزون در تمامی عرصه های زندگی را از خداوند منان برایشان مسئلت می نمایم.

/خبرنگار: امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار