امام جمعه اردبیل:

مردم ایران عاشورایی بودن خود را به جهان ثابت کرد

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل گفت: اجتماع عظیم مردمی ، صلابت ، اتحاد و همبستگی مردم ایران بویژه ارادت و اعتقاد راسخ آنها به ابا عبدالله الحسین (ع) را به جهانیان ثابت کرد.

کد مطلب: ۸۵۵۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مردم ایران عاشورایی بودن خود را به جهان ثابت کرد

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه ‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به اجتماع عظیم عاشورا و تاسوعا در اردبیل، اظهار‌ داشت: این اجتماع عظیم 2 پیام داشت، یکی اینکه اگر دشمن فشار خود را بر ما افزایش دهد، عاشورایی بودن خود را اثبات می‌کنیم و دوم اینکه جوانان ما هویت خود را در مدرسه حسینی یافته‌ اند .
وی اضافه کرد: هویت ما لبیک یا حسین ، رخت سیاه، سربند مشکی، بوی زنجیر، عزای حسین، آب طشت حسین، اشک در عزای فرزند فاطمه ، بیرق عزاداری، معجر زینب، قنداقه اصغر و علم ابوالفضل است .
امام جمعه اردبیل همچنین از تمامی آذری‌ های جهان به خاطر اجتماع عظیم تاسوعا و عاشورا مخصوصا از اهالی گنجه و باکو تشکر کرد و گفت: عاشورای امسال روز تاریخی برای آذربایجان بود .
عاملی همچنین از اهل سنت استان و غرب گیلان به خاطر عزاداری‌ و احسان بسیار شایسته در عزای فرزند پیامبر تشکر کرد و گفت: این عزیزان با این عزاداری‌ها به سیره رسول خدا لبیک گفته ‌اند .
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی و ظالمانه آمریکا 220 هزار شهید با عظمت از ما گرفت، ما همه‌ تبعات جنگ تحمیلی را از آمریکا می‌دانیم .
وی ادامه داد: آمریکا با این جنایت خواب خاصی برای کشور ما دیده بود ولی جوانان ما درس خوبی هم به صدام و هم به آمریکا دادند .
امام جمعه اردبیل، بیان کرد: اکنون جنگ تحمیلی به صورتی دیگر نمود پیدا کرده و همان رویارویی کربلا با 'هل من ناصر' حسین در برابر ما قرارگرفته است .
عاملی افزود: یزید، امام حسین را بین 2 امر مخیر ساخت، ترامپ نیز ما را بین 2 چیز مخیر کرده، مبارزه و ذلت، ما هم در جواب ، همان جواب امام حسین را می گوییم. حضرت فرمود 'الا وإن الدعی بن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السله والذله و هیهات منا الذله '.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار