از کارلوس کی‌روش تا زیکو؛ گزینه‌هایی نجومی برای فتح قله رویایی برای تراکتورسازی

تهران (پانا) – تراکتورسازی جان توشاک را خیلی زودتر از چیزی که تصورش می‌شد راهی ولز کرده است و این روزها مالک این تیم به دنبال انفجاری جدید در فوتبال ایران با نامی بزرگ روی نیمکت این تیم است.

کد مطلب: ۸۵۵۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
از کارلوس کی‌روش تا زیکو؛ گزینه‌هایی نجومی برای فتح قله رویایی برای تراکتورسازی

تراکتورسازی که طی سال‌های پس از بازگشت به لیگ برتر عادت کرده بود با استفاده از ستاره‎‌های سرباز فوتبال ایران روزگار بگذارند سرانجام در آستانه فصل جدید به بخش خصوصی واگذار شد تا عادت کند به جای مصرف کردن کم‌هزینه محصولات سایر باشگاه‌ها، مانند سایر رقبایش به دنبال خرید باشد.

در حالی که آمدن جان توشاک به تبریز این امید را در بین هواداران تراکتورسازی زنده کرده بود که این تیم بتواند با خریدهای نجومی مانند مسعود شجاعی و اشکان دژاگه از همان هفته‌های اول به کورس قهرمانی برسد اما عدم بردهای پیاپی و حذف از جام حذفی باعث شد تا در عادتی که بیشتر از تیم‌های حوزه خلیج فارس سراغ داشتیم جان توشاک از این تیم جدا شده و مالک متمول این تیم به دنبال سرمربی جدید باشد.

پس از رفتن جان توشاک بصورت موقت هدایت تراکتورسازی به محمد تقوی مربی تحصیل‌کرده و دارای مدرک حرفه‌ای از قاره اروپا رسید اما محمدرضا زنوزی بدنبال گزینه جدید برای هدایت این است و بعید به نظر می‌رسد حتی در صورت نتیجه گرفتن تراکتورسازی با تقوی در دیدار مقابل پدیده، او به حضور روی نیمکت بعنوان نفر اول ادامه دهد.

طی روزهای اخیر نام برخی گزینه‌ها پیرامون تراکتورسازی شنیده شده که بررسی آنها می‌تواند جالب توجه باشد.

کارلوس کی‌روش

در حالی که سرمربی مغرور و پرحاشیه تیم ملی ایران هنوز قراردادش را با فدراسیون فوتبال ایران امضا نکرده و بدون تمدید قرارداد ایران را ترک کرده است، نام او پس از ملاقات زنوزی با سردار آزمون در روسیه بعنوان گزینه هدایت تراکتورسازی مطرح شد. با توجه به اینکه مالک تراکتورسازی مانند فدراسیون فوتبال ایران مشکل مالی ندارد و کارلوس کی‌روش به شدت به بحث مالی پیرامون خودش و مراحل آماده‌سازی تیمش علاقه دارد شاید حضور او در تبریز با قراردادی نجومی چندان دور از انتظار نباشد.

نباید فراموش کرد که مشکل کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران برای تمدید قرارداد رفع نشده است و از سمت دیگر پیشنهادهایی که پس از جام جهانی برای کی‌روش مطرح شده بود به واقعیت منجر نشد و او این روزها هیچ پیشنهادی از هیچ کجای کره خاکی به غیر از ایران ندارد.

الکساندر نوری

سرمربی ایرانی فصل گذشته وردربرمن که پس از برکناری از پستش در تیمی مشغول به کار نشده گزینه‌ای بود که پیش از حضور جان توشاک هم بحث حضورش در تراکتورسازی مطرح شد اما به نتیجه نرسید.

مشخص نیست چرا الکس نوری پس از خروج از وردربرمن تیمی نگرفته است اما از آنجایی که مالک تراکتورسازی نشان داده بدنبال جذابیت است شاید حضور نوری چندان نتواند رضایت او را جلب کند.

اسون گوران اریکسون

سرمربی سابق منچسترسیتی و تیم ملی انگلیس طی سه سال اخیر در سوپر لیگ چین حضور داشته است اما فصل گذشته بدنبال نتایج ضعیفی که در اف سی شنژن گرفت از کار برکنار شد و این روزها تیمی ندارد.

70 سال سن و 18 سال بدون جام قهرمانی بودن گزینه‌ای است که پیشنهادهای اریسکون برای کار را کم کرده است.

زیکو

یکی از افسانه‌های فوتبال برزیل در سن 65 سالگی نیز نامش بعنوان گزینه مطرح شده است. زیکو از سال 2016 به بعد در تیمی حضور نداشت و پس از اینکه حضوری ناموفق در لیگ هند داشت پیشنهادی برای کار نداشته است.

زیکو با اریکسون یک گزینه نزدیک دارد، او ده سال است در رده باشگاهی قهرمانی نداشته و در آخرین سال‌های مربیگری کاملاً ناکام بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار