معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه خبر داد

فعالیت 4 هیأت مستقل دانش آموزی در ناحیه 2 زاهدان

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه ۲ زاهدان از برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی متنوع با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه قیام امام حسین، علیه‌السلام و تبیین اندیشه‌های آن حضرت به مناسبت ایام محرم در مدارس این ناحیه خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 4 هیأت مستقل دانش آموزی در ناحیه 2 زاهدان

حسن بروشکی در گفتگو با خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این ناحیه دارای 4 هیئت مستقل دانش آموزی حضرت علی اکبر (ع)، محبان ولایت (کانون شهید مسلم کیخا)، هیئت انصارالقدس (مجتمع آموزشی قدس) و هیئت دانش‌آموزی دبیرستان معارف اسلامی است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه در شهریور ماه و ایام تعطیلی مدارس هستیم، دانش‌آموزان مومن و انقلابی همانند گذشته در هیئت‌های دانش‌آموزی که ساعت فعالیت آنها بعد از اذان مغرب شروع می‌شود به عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند.

او با اشاره به شرکت خانواده‌های دانش آموزان در این هیئت‌های دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: عامه مردم نیز با حضور در این مراسمات انواع کمک‌ها و نذورات خود را به هیئت‌ها تحویل می‌دهند. هیئت انصارالقدس در حوزه اطعام و سفره‌های امام حسین، علیه‌السلام، فعالیت بیشتری دارد به گونه‌ای که در این هیئت سفره‌های نذری هر شب بر پا بوده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه ۲زاهدان ابراز کرد: آنچه که در این ایام مورد توجه می باشد آشنایی دانش آموزان با فلسفه وجودی امام حسین علیه السلام، تبیین اندیشه های آن حضرت و فلسفه قیام امام حسین علیه السلام است.

همچنین وی عنوان کرد: به مناسبت ایام محرم مسابقه ای در سطح ناحیه با عنوان عکس محرم از هیئت‌ها، مراسمات مذهبی و.. برگزار می‌شود که پس از پایان مهلت ارسال آثار، تصاویرجمع آوری شده در قالب نمایشگاه عکس دانش آموزی به نمایش عموم گداشته و طی یک همایش برترین عکس انتخاب و از عکاس آن تقدیر خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه ۲ زاهدان ادامه داد: دانش آموزان می توانند از طریق مدارس عکس‌های خود را به دبیرخانه این مسابقه کانون شهید مسلم کیخا ارسال کنند.

بروشکی از برگزاری همایش بزرگ عاشورایی با عنوان اهداف امام حسین، علیه‌السلام، فلسفه قیام امام حسین ،علیه‌السلام، تبیین اندیشه‌ها و سبک زندگی امام حسین، علیه‌السلام و حضرت زینب، سلام‌الله علیها و همچنین مدافعان حرم با موضوعات شعر، دکلمه، دلنوشته و.. در ایام محرم و صفر خبر داد و افزود: دبیرخانه این همایش کارشناسی قرآن عترت و نماز به برترین مقالات جوایز ارزنده ای خواهد شد.

وی به مسابقه حدیث سرخ در قالب شب شعر و همچنین دعوت از شعرای سراسر استان برای خواندن اشعارشان اشاره کرد و گفت: این مسابقه با همکاری مجموعه حوزه قرآن عترت و نماز و در محل کانون شهید مسلم کیخا برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه ۲ در پایان عنوان کرد: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با کلام نورانی امام حسین، علیه‌السلام، فعالیتی تحت عنوان (چهل حدیث) در تمام مدارس این ناحیه اجرا خواهد شد به گونه‌ای که روزانه یک حدیث از احادیث امام حسین علیه السلام که از علمای شیعه و سنی مشترکا نقل شده است را دانش آموزان در کلاس فرا خواهند گرفت که پس از پایان این فعالیت چهل حدیث طی یک آزمون به نفرات برتر جوایزی داده خواهد شد.

خبرنگار/ مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار