حضور فرزاد موتمن در جلسه داستان‌خوانی «شب‌های روشن»

تهران (پانا) - –نشست داستان‌خوانی سفیر با بررسی داستان «شب‌های روشن» اثر داستایوفسکی و باحضور فرزاد موتمن کارگردان فیلم ایرانی «شب‌های روشن» برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۵۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور فرزاد موتمن در جلسه داستان‌خوانی «شب‌های روشن»

داستان کوتاه «شب‌های روشن» نوشته فیودور داستایوفسکی درتازه‌ترین نشست باشگاه کتاب‌خوانی سفیر نقد و بررسی می‌شود. این داستان با ترجمه سروش حبیبی به بازار کتاب ایران عرضه شده است.

میهمان ویژه این نشست فرزاد موتمن کارگردان فیلم ایرانی «شب‌های روشن» است.

راوی داستان تجربه‌هایش از قدم زدن شبانه در خیابان‌های سن پترزبورگ و آشنایی‌اش با دختری به نام ناستنکا را توصیف می‌کند که طی چهار شب اتفاق می‌افتد. در این چهارشب راوی ناستنکا را می‌بیند، دلباخته او می‌شود، به عشق خود اعتراف می‌کند و از معشوق جدا می‌شود.

تا کنون چند اقتباس‌ سینمایی از این داستان انجام شده که یکی از آنها فیلمی به همین نام ساخته فرزاد موتمن و بازیگری هانیه توسلی و مهدی احمدی است.

دپارتمان ترجمه‌ سفیر در آخرین یکشنبه‌ هر ماه برنامه‌ باشگاه کتاب‌خوانی برگزار می‌کند. برای هر یک از این جلسات کتابی معرفی می‌شود و شرکت‌‌کنندگان کتاب را مطالعه می‌کنند و در روز برنامه کتاب با حضور نویسنده یا مترجم‌اش بررسی می‌شود.

هرماه یکی از نویسندگان یا مترجمان برجسته مهمان باشگاه کتاب‌خوانی خواهد بود.

داستان‌خوانی «شب‌های روشن» روز یک‌شنبه اول مهر 97 در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از ایستگاه مترو قلهک، خیابان یزدانیان، شماره ۱۵، سالن مربع برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار