مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی:

۳۴ نفر ناظر شرعی بر قربانی‌های تاسوعا و عاشورا نظارت می‌کنند

ارومیه (پانا)- مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۳۴ نفر ناظر شرعی بر قربانی‌های نذری شهروندان در تاسوعا و عاشورا نظارت می‌کنند.

کد مطلب: ۸۵۵۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
۳۴ نفر ناظر شرعی بر قربانی‌های تاسوعا و عاشورا نظارت می‌کنند

حجت الاسلام مهدی ولی زاده مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورا و اجرای سنت حسنه ذبح نذورات که در این روزها انجام می شود، طرح نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌ طبق روال هر ساله به منظور تامین گوشت سالم و حلال به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: به منظور اجرای این طرح ، تعداد ۳۴ نفر از عالمان دینی بعنوان ناظرشرعی درقالب اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سازماندهی و آماده ارائه خدمات شرعی به دسته جات عزاداری سید و سالار شهیدان و همچنین شهروندان به صورت رایگان هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: با توجه به رسالت اداره کل دامپزشکی استان و دفتر نمایندگی ولی فقیه در این اداره کل، شرایط برای ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها در کشتارگاه‌ها فراهم شده است.

ولی زاده افزود: اکیپ‌های ثابت و سیار این اداره کل در روز تاسوعا از ساعت ۶ بعد از ظهر تا پایان عزاداری‌ها و در روز عاشورا از ساعت ۷ صبح آماده بازرسی و نظارت شرعی و بهداشتی بر دام‌های قربانی هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه توجه به خوراکی‌های مصرفی در زندگی جرو اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که هم در تربیت جسم و هم تربیت روحی انسان موثر است تاکید کرد: برای دوری از احتمال حرمیت گوشت حیوانات قربانی، کشتارگاه‌ها بهترین محل برای ذبح هستند.

ولی زاده خاطرنشان کرد: عبادتی که ثمره آن اطاعت نباشد برای فرد نتیجه‌ای ندارد و زمانی عبادت شیرین است که در نهایت به اطاعت الهی منجر شود و از خداوند متعال خواستار این مهم هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار