مدیر کل آموزش و پرورش فارس :

آموزش و پرورش توسعه یافته، مقدمه توسعه یافتگی جامعه است

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه مجلس ظرفیت بسیار بالایی برای کمک به آموزش و پرورش دارد و می تواند در ابعاد مختلف به کمک آموزش و پرورش بیاید، گفت: ما در آموزش و پرورش با آگاهی از این ظرفیت و پتانسیل بالا در تلاش هستیم که در یک رابطه دوسویه با نمایندگان مردم در مجلس از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم و به پیشبرد امور آموزشی و پرورشی در استان کمک کنیم.

کد مطلب: ۸۵۴۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش توسعه یافته، مقدمه توسعه یافتگی جامعه است

علی عسکر نجفی در نشست هم اندیشی مسئولین آموزش و پرورش فارس و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: هدف اصلی این جلسه تعامل و انس و الفت بین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و آموزش و پرورش است و امیدواریم خروجی این جلسه باعث خیر و برکت برای دانش آموزان و فرهنگیان استان فارس بشود.

نجفی ضمن تشکر از حسن اعتماد نمایندگان مردم نسبت به خود و عنایتی که در سپردن مسئولیت اداره کل آموزش و پرورش به وی داشته اند اظهار امیدواری نمود: انشاا... بتوانم با خدمتی که به آموزش و پرورش خواهم داشت جبران اعتماد سازنده شما عزیزان را داشته باشم.

وی با بیان اینکه نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در توسعه همه جانبه استان بر کسی پوشیده نیست گفت: الحمدلله در طول سالهایی که مسئولیت نمایندگی مردم را داشته اید با اقدامات و تصویب طرح ها و برنامه های مختلف توانسته اید نقش مهم و مؤثری را در توسعه استان ایفا کنید .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه رابطه آموزش و پرورش با توسعه یک رابطه متقابل و دوجانبه است گفت: اگر ما یک آموزش و پرورش توسعه یافته داشته باشیم قطعا در آینده می توانیم انتظار داشته باشیم که جامعه هم در ابعاد مختلف توسعه پیدا کند و اگر ما جامعه ای با زیرساختهای خوب به لحاظ اشتغال ، خدمات و صنعت داشته باشیم نتیجه آن در توسعه آموزش و پرورش خودش را به خوبی نشان می دهد.

وی گفت: در کنکور سراسری که یک شاخص بسیار مهم در ارزیابی توسعه آموزش و پرورش است طبق برآوردی که انجام داده ایم متوجه شدیم که در استانهایی که میزان اشتغال در آنجا بالاست و بیکاری کمتری وجود دارد قبولی دانش آموزان در رتبه ها و رشته های با کیفت تر هم بیشتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: نوع نگاه مردم به آینده فرزندانشان در شکل گیری و شاکله آموزش و پرورش بسیار مؤثر است و در جاهایی که زیرساخت های صنعتی و اشتغال آماده نیست و مردم برای آینده دانش آموزان و فرزندانشان آینده ای چندان روشن متصور نیستند، تنها راه نجات مردم از این بن بست های موجود فقط رفتن به سمت کنکور و قبولی در آزمونهای سراسری دانشگاههاست، چنانچه در بررسی ها مشاهده کرده ایم ،جاهایی که زمینه اشتغال فراهم است گرایش مردم به رشته های تجربی بیش از ده درصد نسبت به استان خودمان پایین تر است و هرچه این گرایش کمتر باشد میزان قبولی در رشته های با کیفیت هم بیشتر است.

نجفی با تاکید بر اینکه مبنای کار همه ما در حوزه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است گفت: این سند که به خوبی از ماهیت آن آگاه هستید سندی است که ماحصل سالها کار پژوهشی و علمی توسط محققین و اندیشمندان کشور است و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری نیز است که باید همه ما در اجرا و تحقق آن بکوشیم.

وی یادآور شد: اگرچه شتابزدگی هایی در سالهای اخیر در اجرای این سند داشته ایم و امروز برخی از مشکلات اجرای شتابزده آن را داریم تحمل می کنیم ،اما همه ما به عنوان مدیران آموزش و پرورش در تلاش هستیم تا این سند را با تمام جزئیات اش در دستور کارمان قرار دهیم و لازمه آن هم این است که مجریان این سند که معلمین مدارس و رؤسای ادارات و مدیران استانی و شهرستانی ما هستند نسبت به آن نگرش مثبت داشته باشند و وقوف و آگاهی کاملی از محتوای سند داشته باشند .

نجفی با اشاره به اینکه در این برنامه براجرای سند تحول بنیادین تاکید شده گفت: به عنوان یک مطالبه که به خوبی از این امر آگاه هستیم باید تلاش کنیم که این سند را با همه زیرنظامهایش اجرایی کنیم که قطعا راه برون رفت آموزش و پرورش از مشکلات موجود اجرای همین سند تحول بنیادین است.

وی افزود: نگاه خوب شما نمایندگان مجلس به آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه راهگشای همه ما بوده و ما با استفاده از ظرفیت های این برنامه می توانیم کمک های خوبی به آموزش و پرورش استان داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان داشت: اقدامات و فعالیتهای مبتنی بر سند تحول بنیادین نظام رتبه بندی معلمان و مهندسی نیروی انسانی بر اساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور، حمایت از خیرین مدرسه ساز ، مقاوم سازی و ایمن سازی مدارس و اجرای پروژه های نیمه تمام ، حمایت از سازمان دانش آموزی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی ، جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ، هوشمند سازی مدارس در نقاط مختلف کشور تا پایان سال دوم برنامه از فرازهای مهمی هستند که شما عزیزان در تصویب سند قانون برنامه ششم توسعه به آن نگاه عمیق و اساسی داشته اید و فرازهای مختلف دیگری و این می رساند که نمایندگان محترم یکی از اولویتهای اساسی شان آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه امروز با کمبوداعتبارات و مشکلاتی در حوزه تامین منابع مالی مواجه هستیم اظهار امیدواری نمود: بتوانیم در آینده با کمک دولت و راهنمایی های شما عزیزان در اجرای برنامه ششم توسعه و رعایت اصول و اساس این برنامه اهتمام لازم را داشته باشیم.

نجفی با بیان اینکه ما نیازمند راهنمایی شما عزیزان هستیم گفت: تعامل با شما اساس کار ماست؛ ما از درخواستها و مطالبات شما عزیزان به خوبی آگاه هستیم و حساسیت های حوزه انتخابیه شما را به خوبی می شناسیم ، همانطور که استحضار دارید آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد عمومی و یک دستگاه فراگیر اجتماعی با آحاد مردم ارتباط دارد و تاثیرگذار است در تحولات سیاسی و اجتماعی مناطق و شهرستانها و به طبع روی عملکرد شما عزیزان تاثیر مستقیم دارد، ما با شناخت این اهمیت نفوذی که آموزش و پرورش دارد و مطالبات شما عزیزان در تلاش هستیم که در یک رابطه خوب و نزدیک با شما بتوانیم اهدافی را هم که شما دارید کمک کنیم که محقق بشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار