خرید تضمینی 61 هزار و 500 تن گندم در نقده

ارومیه (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: تاکنون 61 هزار و 500 تن گندم به ارزش تقریبی 800 میلیون ریال در سال زراعی جاری از گندمکاران این شهرستان خریداری شده است.

کد مطلب: ۸۵۴۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
خرید تضمینی 61 هزار و 500 تن گندم در نقده

ناصر قره پاپاق افزود: پرداخت 50 درصد از بهای گندم خریداری شده از زارعان ادامه دارد و مابقی مطالبات تا اواخر شهریور ماه سال جاری به کشاورزان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: این میزان گندم توسط شرکت غله و اداره تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده است و با این آمار میزان خرید گندم طی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد بیش از 50 درصدی مواجه است.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در شهرستان نقده حدود 25 هزار هکتار است که از این میزان 17 هزار هکتار به صورت دیم و هشت هزار هکتار آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی نقده اضافه کرد: پیش بینی ما برای برداشت گندم در سال جاری محقق شده و به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

قره پاپاق افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید حداکثر تا 2 درصد سن زدگی و رطوبت 12 درصد، 13 هزار ریال تعیین شده است.

گفتنی است سالانه حدود 600 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از زارعان به صورت تضمینی خریداری می شود و سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری حدود 368 هزار هکتار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار