معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار همدان: همدان مشکلی برای تأمین دارو ندارد

همدان (پانا) - معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار همدان گفت: آمار بیماری‌های غیرواگیر نگران کننده است و باید تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنیم.

کد مطلب: ۸۵۴۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار همدان: همدان مشکلی برای تأمین دارو ندارد

علی‌اصغرناظری‌پور در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان افزود: افزایش تحرک و کاهش استفاده از مواد غذایی آسیب‌رسان از جمله مواردی است که همه باید به آن توجه کنند.

ناظری پور اقدامات شرکت آب و فاضلاب در جمع‌آوری بخشی از فاضلابی که به رودخانه‌ها ریخته می‌شد و نیز اقدامات مرکز بهداشت همدان در مدیریت پسماندهای عفونی را مثبت ارزیابی کرد.

ناظری پور از حل مشکل داروهای بیهوشی بیمارستان بعثت همدان خبر داد و خواستار نظارت جدی‌تر معاونت غذا و دارو بر تأمین اقلام دارویی شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان هم با اشاره به افزایش چاقی و عوارض آن بر عدم استفاده از غذاهای آسیب‌رسان تأکید کرد و گفت: مردم باید بیشتر به خودمراقبتی اهمیت دهند و صدا و سیما نیز در این زمینه نقش مهم و اساسی بر عهده دارد.

محمد خیراندیش افزود: خوشبختانه طبق دستور دانشگاه علوم پزشکی داروهایی که ممکن‌ است در تأمین با مشکل روبرو شوند برای یک‌سال خریداری و ذخیره شده است.

خیراندیش ادامه داد:‌ 430 دارو که در حیطه مرکز بهداشت است خریداری شده و تا یک‌سال آینده کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

رئیس اداره نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان هم گفت: طبق بررسی سامانه‌ای تمامی اقلام داروها در داروخانه‌ها رصد شده و خوشبختانه مشکلی برای تهیه دارو برای شهروندان همدانی وجود ندارد.

وی افزود: برای شش ماه داروها تأمین شده و کمبودی در این زمینه برای استان وجود ندارد اما متأسفانه مردم به انبار کردن دارو می‌پردازند.

وی از فعالیت سامانه 190 و 1490 و فعالیت شبانه‌روزی آن برای تهیه دارو به شهروندان خبر داد و افزود:‌ مردم می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند و از وجود دارو در مراکز با خبر شوند.

مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: باید از ظرفیت مدیران باشگاه‌های خصوصی و سفیران سلامت محلات اسفتاده کرد و در این راه بایستی شهروندانی که دارای ریز مؤلفه‌های تأثیرگذار بر سلامت هستند به باشگاه‌های خصوصی با تخفیفاتی فرستاده شوند و همچنین در بخش ارتقای ورزش همگانی اقدامات بیشتر و تأثیرگذاری انجام داد.

حسین خالقی‌مجد به نظارت بر نحوه آبیاری مزارع اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده امسال 8 سبزی کار متخلف به دادستانی معرفی شدند.

وی افزود: امسال 6 و نیم هکتار از مزارع سبزی و سیفی آلوده امحاء شده است و بخشی تغییر کاربری کشاورزی به مسکونی داده‌اند.

حفر دو حلقه چاه عمیق برای آبیاری زمین‌های سبزی‌کاری علی آباد کوی فرهنگیان از دیگر اقداماتی بود که مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان به آن اشاره کرد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان هم از تغییر مسیر فاضلاب از رودخانه دره‌مرادبیگ تا چند روز آینده خبر داد و افزود: رودخانه دوخواهران نیز عاری از فاضلاب است و چندین مسیر رودخانه دیگر نیز با بیش از 3 میلیارد تومان هزینه در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار