رایزنی های دوجانبه صالحی و همتای روسی در وین 

عملیات احداث واحد دوم نیروگاهی در اواسط سال آینده میلادی آغاز می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در اتریش با رئیس سازمان روس اتم دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

کد مطلب: ۸۵۴۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی های دوجانبه صالحی و همتای روسی در وین 

علی اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهوری کشورمان در حاشیه کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، با الکسی لیخاچف، رئیس انرژی اتمی روسیه (روس اتم) دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار، صالحی از همکاری‌های رو به گسترش هسته‌ای صلح‌آمیز میان دو کشور قدردانی کرد.

او در این ملاقات، به علاقمندی سازمان انرژی اتمی به همکاری‌های علمی، تحقیق و توسعه در زمینه انرژی هسته‌ای و کاربردهای صلح‌آمیز آن در حوزه‌های مختلف اشاره کرد که با استقبال طرف روسی مواجه شد.

همچنین دو طرف در این دیدار به بررسی آخرین وضع واحدهای نیروگاه‌های جدید در حال ساخت پرداختند.

بر این اساس مقرر شد که پس از دو سال بررسی و تهیه تمهیداتی از قبیل طراحی، خاک‌برداری و سایر اقدامات، عملیات احداث واحد دوم نیروگاهی در اواسط سال آینده میلادی آغاز می‌شود.

همچنین موضوع تولید ایزوتوپ‌های پایدار مورد استفاده در صنعت و پزشکی و بررسی زمینه ایجاد آزمایشگاه‌های مورد نیاز در این زمینه نیز مورد تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

الکسی لیخاچف نیز در این دیدار با تاکید مجدد حمایت روسیه از برجام، به سفر اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به تهران اشاره کرد و با موفق توصیف کردن آن سفر، از تعمیق همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای استقبال کرد.

او همچنین بر آمادگی شرکت روس اتم برای همکاری‌های دوجانبه با سازمان انرژی اتمی ایران جهت تولید راکتورهای با توان متوسط، به منظور تولید الکترسیته و آب شیرین تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار