فرمانده سپاه عاشورا: به هیچ قدرت نظامی بیگانه اجازه ورود به آب های خلیج فارس و تنگه هرمز را نمی دهیم

تبریز (پانا)- فرمانده سپاه عاشورا گفت: ایران در حال حاضر، عامل اقتدار امنیت در خاورمیانه است و به هیچ پرنده ای بدون مجوز اجازه پرواز در آسمان کشور را نمی دهد و به هیچ قدرت نظامی بیگانه اجازه ورود به آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز را نمی دهد.

کد مطلب: ۸۵۴۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده سپاه عاشورا: به هیچ قدرت نظامی بیگانه اجازه ورود به آب های خلیج فارس و تنگه هرمز را نمی دهیم

سردار عابدین خرم در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با بیان این که ۳۸ سال است از آغاز دفاع مقدس و روزهای شرف و ایثار می گذرد، گفت: ما آغازگر جنگ نبودیم و این دشمنان بشریت و انقلاب بودند که در ماه‌های آغاز انقلاب شروع به دشمنی با این نظام کردند.

وی ادامه داد: دشمن با سه هدف اساسی این جنگ را شروع کرد یکی این بود که نتیجه انقلاب اسلامی را پشیمانی و ندامت تعریف کنند که بر ما تحمیل شده بود زیرا که نتیجه نقلاب این بود که از سلطه بیگانه در می‌آمدیم و دومین هدف دشمن اشغال سرزمین بود آنها می خواستند تحقیر تاریخی را بر ما تحمیل کنند.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: سومین هدف دشمن از این جنگ این بود که بگویند اعراب با اتحاد شان و یک کشوری مثل عراق جایگزین آمریکا در منطقه باشد اما شاهکار امام (ره) و مردم، همه این اهداف را با شکست مواجه کرد.

سردار عابدین خرم ادامه داد: ما به رهبری معمار کبیر انقلاب، جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کردیم و انقلاب را ثابت کردیم و صدام را شکست داده و دشمن را به خاک ذلت کشاندیم و البته هزینه‌های سنگینی در این راه نیز دادیم.

وی اضافه کرد: ورق دفاع مقدس و جنگ با گذر زمان به نفع ما شد و حال آن روزها را گرامی می داریم زیرا عزت، عظمت و شکوه و بزرگی ملت ایران را به اثبات رسانده ایم.

فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: اگر در داخل کشور وحدت و یکپارچگی و همدلی داشته باشیم دشمن قادر به تخریب و نفوذ و اشغال نخواهد بود و نقش اول در این دفاع مقدس مربوط به ملت ایران و در مرتبه بعدی مربوط به نیروهای مسلح بود که هردو خوش درخشیدند.

سردار عابدین خرم تصریح کرد: در روزهای اول جنگ حتی از امکانات هم نمی‌توانستیم درست و کامل استفاده کنیم ولی در سال دوم با مدیریت درست توانستیم بیشتر پیشرفت کنیم و آموختیم که روی پای خود بایستیم و وابسته نباشیم.

وی با بیان این که در حال حاضر نیز از کوچکترین تا بزرگترین تجهیزات جنگ در کشور تولید می‌شوند، تصریح کرد: خدا را شکر در این آشفتگی جهان به همت نخبگان و جوانان از نظر نظامی و تجهیزات نظامی به مرز خودکفایی رسیده ایم.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که جنگ نمی‌شود و مذاکره هم نمی کنیم، گفت: دشمن از انقلاب زخم خورده است و دنبال انتقام است و ما برای توسعه ایران و امنیت منطقه دفاع می‌کنیم .

سردار عابدین خرم افزود: ایران در حال حاضر، عامل اقتدار امنیت در خاورمیانه است و به هیچ پرنده ای بدون مجوز اجازه پرواز در آسمان کشور را نمی دهد و به هیچ قدرت نظامی بیگانه اجازه ورود به آب های خلیج فارس و تنگه هرمز را نمی دهد.

وی گفت: باید فشارها را تحمل کنیم و در مقابل دشمن تسلیم نشویم همه می دانند که ایستادگی سخت است ولی اگر از این برهه عبور کنیم این سختی به آسانی تبدیل می شود.

هشت سال دفاع مقدس، یک دانشگاه بود

امیر عیسی میرزایی فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: صحبت کردن درباره هشت سال دفاع مقدس کار بسیار ارزشمندی است برای این که که در این هشت سال دفاع مقدس، زرین ترین کارهای دوران چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

وی افزود: جنگ، یک دانشگاه بود و من آن را به عنوان دانشگاه دفاع مقدس می‌شناسم و خروجی آن امنیت پایداری است که امروز می بینیم ونمرات ممتاز آن ، شهدا بودند که امنیت و اقتدار مان را مدیون آنها هستیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان شرقی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس، جنگی نابرابر در شرایط اقتصادی و نظامی بر ما تحمیل شد و بیش از ۴۰ کشور از نظام سلطه حمایت کردند.

امیر میرزایی بیان کرد: از نوجوان تا پیر مردان و از بی سوادان تا بالاترین مدارج علمی در این جنگ حضور داشتند و تحت رهبری امام خمینی (ره) توانستیم از این جنگ سربلند بیرون بیاییم.


وی با بیان این که ما وامداران شهیدان هستیم، گفت: کشور ما امروز یک کشور مقتدر و سربلند و با امنیت ترین کشور در نا امن ترین نقطه جهان یعنی خاورمیانه است و علت آن هم دفاع هشت ساله ما در دوران دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان شرقی افزود: در زمان جنگ حتی سیم خاردار هم نداشتیم ولی امروز در حوزه دفاعی نیاز به هیچ تجهیزاتی نداریم و به مرز خودکفایی رسیده‌ایم و در حوزه دانش می توانیم علم صادر کنیم و این نشان دهنده اقتدار است.

امسال شعار محوری هفته دفاع مقدس "ما توانستیم" است

سرتیپ دوم پاسدار عزت الله جعفری مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی و دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز در این نشست گفت: مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس تاریخ سازی کردند و از عاشورا درس گرفتند .

وی در خصوص برنامه‌های هفته گرامی داشت دفاع مقدس گفت: رژه نیروهای مسلح همزمان با ۳۱ شهریور ماه توسط نیروهای ارتش با هدف اینکه قسمتی از توان قدرت نیروهای مسلح دیده شود انجام می گیرد.

وی ادامه داد: همزمان با هفته دفاع مقدس زنگ دفاع مقدس و ایثار در مدارس نواخته می‌شود و نمایشگاه هفته دفاع مقدس نیز در پارک شمیم پایداری دایر می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، تجلیل ازسربازان یگان‌های نظامی در سطح استان در اول مهرماه، برگزاری خاطره نویسی و یادداشت نویسی در سطح استان، برگزاری یادواره‌های شهدا، مراسم عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل از آنها در ۳ مهر در محل استانداری، دیدار با خانواده های شهدا ایثارگران و آزادگان در طول هفته دفاع مقدس، برگزاری یادواره ۲۶۹ شهید زن استان و مسابقات متنوع ورزشی و برپایی نمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار