خیران به مدرسه سازی در آستارا بشتابند

رشت(پانا)-فرماندار بندر آستارا با اشاره به فرسودگی ساختمان برخی مدارس روستایی این شهرستان، خیران را به مشارکت با اداره آموزش و پرورش در ساخت مدارس جدید فراخواند.

کد مطلب: ۸۵۴۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
خیران به مدرسه سازی در آستارا بشتابند

یونس رنجکش غروب شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در فرمانداری آستارا گفت: با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان، پنج مدرسه در آستارا در حال بهسازی و بازسازی است و 2 باب آن تا پایان آبان ماه سال جاری تکمیل خواهد شد.
وی افزود: شاداب سازی مدارس و رسیدگی به مسائل بهداشتی آنها ضروری است و باید انگیزه لازم در دانش آموزان برای ادامه تحصیل فراهم شود و مدیران مدارس ابتکار عمل لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: باید مدیران مدارس از بین افراد جوان، باانگیزه و خلاق انتخاب شوند تا به رشد و شکوفایی در حوزه علم و دانش کمک شود.
رنجکش گفت: باید از توان و مهارت اعضای انجمن اولیا و مربیان در حوزه تربیت و آموزش استفاده شود و با جلوگیری از تعطیلی کلاس و مدرسه، از فضای آموزشی مدارس به نحو شایسته استفاده شود.
وی افزود: برخی مدارس به خصوص در روستاهای این شهرستان بلا استفاده است و ساماندهی آنها با هدف راه اندازی مراکز فرهنگی یا گردشگری، باید در دستور کار آموزش و پرورش و دستگاه های متولی قرار گیرد.
مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این جلسه گفت: تا 25 شهریور ماه جاری، حدود 16 هزار و 500 دانش آموز در 160 مدرسه این شهرستان ثبت نام کرده اند و مقدمات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید فراهم است.
سجاد موسوی افزود: در پایه ابتدایی با کمبود 10 معلم مواجه هستیم و در این راستا از ظرفیت مربیان پیش دبستانی استفاده خواهد شد.
وی بیان کرد: یک هزار و 200 بسته نوشت افزار با مشارکت خیران تهیه شده و هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار