احلی من العسل، سازندگی روحیه و عملکرد های رفتاری دانش آموزان را در بر دارد

شیراز(پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزاری سوگواره احلی من العسل را در راستای تحقق دو ساحت تربیت اجتماعی و تربیت اعتقادی ، عبادی سند تحول بنیادین دانست.

کد مطلب: ۸۵۴۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
احلی من العسل، سازندگی روحیه و عملکرد های رفتاری دانش آموزان را در بر دارد

محمد نظری در گفت و گو با خبرنگار پانا در حاشیه سوگواره دانش آموزی احلی من العسل اظهار داشت: این سوگواره نشان دهنده، رشادت های حضرت قاسم ابن الحسن(ع) است، که با توجه به تعطیلی تابستان دانش آموزان همچنان در این برنامه حضور یافتند.

وی با بیان این که پیش بینی حضور 2 هزار دانش آموز در این برنامه می شد، اما تعداد چشمگیری حضور یافتند، ادامه داد: این کاری بود که با همکاری آموزش و پرورش، ادارات مختلف و معلمان برگزار شد، که سبب شد تا دانش آموزان حضوری پرشور در این سوگواره داشته باشند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس در خصوص اهداف تربیتی این سوگواره براساس سند تحول بنیادین گفت: این سوگواره در راستای دو ساحت تربیت اجتماعی و تربیت اعتقادی و عبادی سند تحول بنیادین برگزار شده است.

نظری اضافه کرد: همچنین حضور دانش آموزان و آشنایی آن ها با حضرت قاسم (ع) می تواند نقش بسیار سازنده ای در روحیه و عملکرد های رفتاری آن ها داشته باشد.

وی با اشاره به این که این مراسم میزبان سه تن از شهدای گمنام دفاع مقدس بود، افزود: همه این موارد دست به دست هم می دهند و باعث می شوند تا تاثیرات منفی فضای مجازی از بین برود و سازنده تر عمل کند.

وی با بیان این که دانش آموزان در جامعه هم تاثیر گذارند و هم تاثیر پذیرند، تصریح کرد: یکی دیگر از تاثیرات مثبت این مراسم این است که می تواند تاثیر سازنده ای بر روی دانش آموزان داشته باشد و آن ها این روش هایی را که می آموزند به خانواده های خود منتقل کنند و تاثیر گذار باشند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که دانش آموزان تا دیر وقت در هیئات مذهبی سطح شهر مشغول عزاداری هستند، اما حضور آنها در این سوگواره از صبح زود نشان از علاقه آنها به حضرت قاسم (ع) است که موجب شده تا آن ها از خواب خود بگذرند و با اتوبوس هایی که دراختیار مدارس گذاشته شده است عازم محل برگزاری این سوگواره شوند.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار