سوگواره احلی من العسل

کرمان(پانا) - مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: از سالهای گذشته همه ساله مصادف با 6 محرم روز حضرت قاسم (ع) سوگواره احلی من العسل برگزار میشود.

کد مطلب: ۸۵۴۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره احلی من العسل

احمد اسکندری در حاشیه برگزاری همایش احلی من العسل به خبرنگار پانا گفت:علی رغم اینکه در ایام تعطیلی مدارس به سر میبریم ولی با توجه به شور و اشتیاق حسینی و عشق به حضرت قاسم شاهد حضور حد اکثری دانش آموزان در این برنامه هستیم.

اسکندری گفت: قطعا نام و راه امام حسین (ع) روز به روز زنده تر و پاینده تر است و هر ساله این برنامه ها و مراسمات با شکوه بیشتری برگزار می شود.

وی افزود: مردم ایران عاشقانه منتظر فرا رسیدن محرم و عزاداری برای سید و سالارشهیدان هستند، که فرهنگیان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی از حضور فرهنگیان و دانش آموزان در هیأت های عزاداری خبرداد و گفت: دانش آموزان با حضور در هیأتهای مختلف ضمن عزاداری از مکتب حسین ابن علی (ع) درسهای ایثار و فداکاری گرفته و زندگی خود را بیمه می کنند .

وی از تشکیل دسته های عزاداری در مدارس خبرداد و گفت: دانش آموزان در مدارس به صورت خود جوش و عاشقانه برنامه های عزاداری را برپا کرده و فضای مدارس در محرم و صفر کاملا متفاوت بوده وهر کس به اندازه ی وسع خود قدمی برای احیاء فرهنگ عاشورا بر می دارد.

اسکندری گفت: رسالت آموزش و پرورش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آموزش زندگی سالم برگرفته از زندگی ائمه است.

وی ضمن اشاره به اشاعه ی فرهنگ عاشورا توسط تمامی ارگانها آموزش وپرورش را رکن اساسی در این موضوع دانسته و افزود : ترویج فرهنگ عاشورا باید از کودکی به دانش آموزان داده شود تا در ذهن و فکر آنها نهادینه شود.

وی ضمن اشاره به فرارسیدن ماه مهر گفت: قرار است به زودی یک رخداد ملی در کشور اتفاق بیافتد که قریب به یک سوم از جمعیت کشور به شکل مستقیم که یا دانش آموز هستند یا همکار فرهنگی یا خانواده ها در این رخداد سهیم هستند.

اسکندری گفت: با آمادگی کامل به استقبال مهری باشکوه خواهیم رفت .

وی همچنین توصیه کرد وجوهات نقدی خود را به حساب مدارس واریز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار