رشد 69 درصدی صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی

تهران (پانا) - صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در چهارمحال و بختیاری69 درصد رشد یافته است.

کد مطلب: ۸۵۴۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد 69 درصدی صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری تعداد جواز تاسیس واحد صنعتی در دولت یازدهم را 1042 فقره اعلام کرد و افزود: ارزش سرمایه‌گذاری این تعداد واحد صنعتی 13 هزار میلیارد تومان بود که زمینه اشتغال 21 هزار و 477 نفر را فراهم کرد.
سیدنعیم امامی از رشد 69 درصدی تعداد صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: با این تعداد جواز حجم سرمایه‌گذاری 257 درصد و ظرفیت اشتغال 37 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: در دولت دهم 358 پروانه بهره‌برداری و در دولت یازدهم 358 پروانه صادر شد که با وجود کاهش 16 درصدی صدور پروانه بهره‌برداری، حجم سرمایه‌گذاری رشد 37 درصدی داشت.
امامی در ادامه گفت: چهارمحال و بختیاری در سال گذشته توانست در افتتاح طرح‌های بزرگ همچون فولاد سفید دشت، صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز و چادر مشکی رتبه نخست کشور را کسب کند.
وی ارزش سرمایه‌گذاری این سه طرح بزرگ را یک‌هزار میلیارد تومان و اشتغال 570 نفر عنوان کرد و تصریح کرد: 600 نفر به صورت غیر مستقیم در فولاد سفید دشت مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: مجموع فایناس خارجی در سال گذشته 786 میلیون یورو و میزان سرمایه‌گذاری خارجی 3.58 میلیارد تومان بوده است.

امامی با اشاره به وجود 1097 پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان گفت:از این تعداد حدود 200 پروانه بلااستفاده، باطل شده است.
سید نعیم امامی همچنین با اشاره به فعال بودن 78 درصد واحد های صنعتی استان افزود:از مجموع واحدهای صنعتی موجود در استان، 57 درصد آن‌ها با ظرفیت بالای 50 درصد و 21 درصد واحدها با ظرفیت کمتر از 50 درصد فعال بوده و 21 درصد واحدهای صنعتی نبز غیرفعال هستند.
امامی گفت: در ابتدای دولت یازدهم حدود 26 درصد واحدهای صنعتی تعطیل بودند که حدود چهار درصد این واحدها در دولت یازدهم به چرخه تولید بازگشتند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان ‌چهار محال وبختیاری گفت: این سازمان بیش از 30 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی استان را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار