در گفت و گو با پانا

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی: اورژانس تبریز روزانه 1000 تماس تلفنی دارد

تماس های تلفنی منجر به ماموریت در تبریز ۲۱۰ تماس است

تبریز (پانا)- رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت: در شهر تبریز روزانه ما ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ تماس داریم که همه آنها منجر به ماموریت نمی شود و بخشی از این تماس ها مشاوره ای هستند که نیاز به حضور پزشک نیست و برخی از آن ها تماس های مزاحمتی هستند.

کد مطلب: ۸۵۴۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی: اورژانس تبریز روزانه 1000 تماس تلفنی دارد

فرزاد رحمانی به مناسبت 26 شهریور روز اورژانس و فوریت های پزشکی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا در خصوص ارایه خدمات اورژانس در نقاط محروم و کم برخوردار استان اظهار کرد: در ارایه خدمات اورژانس چه در نقاط محروم و چه در نقاط غیر محروم مشکلی نداریم و پوشش ما در همه مناطق، عالی است و همه امکاناتی که داخل ماشین های اورژانس هست در همه مناطق وجود دارد.

وی گفت: ۱۲۲ پایگاه های فعال اورژانس در استان آماده ارایه خدمات به هم استانی ها هستند و در تبریز ۲۵ پایگاه فعال داریم که ۷ یا ۸ پایگاه در آستانه افتتاح هستند و تا سال بعد به بهره برداری می رسند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی با بیان این که میانگین تماس های تلفنی روزانه منجر به ماموریت در استان روزانه حدود ۲۵۰ تماس و در تبریز 210 تماس است، گفت: در شهر تبریز روزانه ما ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ تماس تلفنی داریم که همه آنها منجر به ماموریت نمی شود و بخشی از این تماس ها مشاوره ای هستند که نیاز به حضور پزشک نیست و برخی از آن ها تماس های مزاحمتی هستند.

رحمانی در خصوص حداقل زمان حضور اورژانس در محل حادثه گفت: این فاصله زمانی در مسیرهای شهری و غیرشهری متفاوت است حتی در داخل شهر نیز فرق می کند و حداقل زمان حضور اورژانس در محل حادثه حدود ۹ الی ۱۰ دقیقه است ولی این مدت زمان در مسیرهای جاده ای کوتاه تر می شود و حدود هفت الی هشت دقیقه است.

وی افزود: سعی ما در این است که با فرهنگ سازی صحیح در شهر تبریز بتوانیم این مدت زمان را کوتاه تر کنیم و پایگاه های فعال سیار و غیر سیار در مناطق شهری را افزایش دهیم، زیرا دو سوم فعالیت ما در شهر تبریز است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی با بیان این که امسال چهل و سومین سالگرد افتتاح فعالیت های اورژانس در کشور است، بیان کرد: امسال بعد از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی پیشرفت چشمگیری در فعالیت های اورژانس‌ دیده می شود به طوری که تعداد پایگاه های اورژانس در کشور م حدود ۲۸۰۰ پایگاه است در حالی که در آغاز انقلاب اسلامی حدود چهار پایگاه در شهر تهران وجود داشت.


رحمانی گفت: در حال حاضر خواسته ما از ملت عزیزمان، احتیاط در ترافیک و باز کردن راه برای ماشین های آمبولانس است زیرا در ترافیک مسیر آمبولانس ها مسدود می شود و منجر به دیر رسیدن آمبولانس به محل حادثه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار