مدیر کل بیمه سلامت استان قم: 40 میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

قم (پانا) - مدیر کل بیمه سلامت استان قم: با تعیین تکلیف نظام بیمه ای جدید 40 میلیون بیمه شده در سراسر کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

کد مطلب: ۸۵۴۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل بیمه سلامت استان قم: 40 میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

فخاریان قمی، مدیر کل بیمه سلامت استان قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس اداره کل بیمه سلامت استان قم برگزار شد اظهار داشت: بر اساس ابلاغ سیاست مقام معظم رهبری در خصوص بیمه سلامت و همگانی ساختن بیمه پایه درمان پوشش بیمه ای کاملی در بخش بیمه سلامت ایجاد شده است.

مدیر کل بیمه سلامت ضمن گرامیداشت ایام شهادت امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش یکی از رسالت های سازمان بیمه سلامت استان قم را اطلاع رسانی سریع و بی قید و شرط و ارتباط با مردم به صورت مستقیم و از طریق اصحاب رسانه دانست و تصریح کرد: 40 میلیون بیمه شده در بیمه سلامت کشور تحت پوشش هستند که 85 درصد آنها بیمه شده رایگان و 20 میلیون بیمه شده روستایی و 10 میلیون نفر نیز بیمه سلامت همگانی را شامل می وند که سرانه آنها از طریق بودجه دولتی تأمین و برای آن حق بیمه ای دریافت نمی شود.

فخاریان قمی تأکید کرد بهره مندی از خدمات مطلوب و اثر بخش در جامعه از اهداف بیمه سلامت استان قم است که در این خصوص 9 برنامه عملیاتی، 31 برنامه عملکردی، 124 فعالیت و 327 اقدام در سطح اداره کل صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت یک مثلثی را ترسیم کرده که یک ضلع آن بیمه شدگان ضلع دیگر آن مراکز ارائه دهنده خدمات و ضلع دیگر آن بیمه سلامت است افزود: 70 درصد طلب در زمینه بیمه پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت قم خاطر نشان کرد: 40 میلیارد تومان از 80 میلیارد بدهی بیمه سلامت از طریق اوراق خزانه در حال کارسازی و پرداخت است و بیشتر مطالبات را تا دوره پایان تیرماه پرداخت کرده ایم.

فخاریان قمی از راه اندازی سامانه 1666 بیمه سلامت جهت پاسخگویی و مشاوره در این اداره کل خبر داد و بیان داشت: جهت رفاه حال کارمندان دولت در مرحله اول می توانند جهت تعویض و صدور دفترچه، ابطال یا صدور المثنی از طریق تماس تلفنی با مراکز صدور دفترچه سفارش خود را انجام و بعد از آماده شدن برای دریافت آن مراجعه نمایند.

وی در خصوص ستقرار سازمان التکرونیک نیز گفت: امروز تأییدیه دارو و سونوگرافی و تصویربرداری های پزشکی از طریق این سامانه انجام می شوند که امید است تمامی فعالیت های مربوط به اعتبار سنجی بیمه شدگان نیز در آینده به صورت سیستمی کنترل و ارائه گردد.

شایان ذکر است به گفته مدیر کل بیمه سلامت قم از ابتدای سال تا کنون بیش از 345 هزار مورد صدور دفترچه و هزینه درمانی بالغ بر 223 میلیارد و دویست ملیون تومان انجام شده که در نوع خود بی نظیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار