روز شمار محرم:

عمر سعد وارد کربلا شد/خائنین در جمع سربازان دشمن

بیرجند(پانا) – در این گزارش به مرور وقایع روز سوم محرم سال 61 هجری قمری خواهیم پرداخت و می گوییم: در روز سوم ،عمر بن سعد یک روز پس از ورود امام علیه‏السلام به سرزمین کربلا با چهار هزار جنگجو از اهل کوفه وارد کربلا شد و  در میان آن‌ها بسیارند کسانی‌که مدتی پیش، نامه دعوت برای امام(ع) نوشتند.

کد مطلب: ۸۵۳۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
عمر سعد وارد کربلا شد/خائنین در جمع سربازان دشمن

جمعه سوم محرم؛ خیمه‌ها برافراشته شده است؛ حسین (ع) می‌داند که اینجا وعده‌گاه او و یارانش با خداوند است، این را پیش از این، از پدر و جدِ بزرگوارش شنیده است.

کم‌کم مهمانان جدیدی به کربلا می‌رسند. در میان آن‌ها بسیارند کسانی‌که مدتی پیش، نامه دعوت برای امام(ع) نوشتند.

عمر بن سعد یک روز پس از ورود امام علیه‏السلام به سرزمین کربلا یعنی روز سوّم محرم با چهار هزار جنگجو از اهل کوفه وارد کربلا شد .

هنگامی که عمر بن سعد به کربلا وارد شد، عزرة بن قیس احمسی را نزد امام حسین علیه السلام فرستاد تا از امام سؤال کند برای چه به این مکان آمده است و چه قصدی دارد؟ چون عزره از جمله کسانی بود که به امام نامه نوشته و او را به کوفه دعوت کرده بود از رفتن به نزد آن حضرت شرم کرد. پس عمر بن سعد از اشراف کوفه که به امام نامه نوشته و او را دعوت به کوفه کرده بودند خواست که این کار را انجام دهند.

تمامی آنها از رفتن به خدمت امام حسین علیه السلام خودداری کردند ولی شخصی به نام کثیر بن عبدالله شعبی که مرد گستاخی بود برخاست و گفت: من به نزد حسین رفته و اگر بخواهی او را میکشم.

حضرت ابا عبدالله نیزدر این روز قسمتی از زمین کربلا را از ساکنان و مالکان خریداری کرد و در حال حاضر نیز ، درهمین مکان قبر حضرت قرار دارد.

امام حسین(ع) در این روز با مالکان زمین کربلا عهد بسته بود تا ساکنین به زوار و مهمانان حرم ، مهمانی دهند و آنها را سه روز میهمان خود گردانند.

گفتنی است؛ این روز متعلق به طفل سه ساله ابی عبدالله حضرت رقیه(س) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار