معاون آموزش ابتدایی کرمانشاه: خانه و مدرسه دو نماد اصلی تعلیم و تربیت هستند

کرمانشاه (پانا) - کارگاه‌های گسترده آموزشی والدین پایه اول دوره‌ی ابتدایی در سراسر مناطق و شهرستان‌های استان، جهت آشنایی والدین دانش آموزان پایه اول با برنامه درسی و شیوه‌های ارزشیابی و همکاری و هماهنگی بین خانه و مدرسه، با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان به صورت نمادین در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب استان شروع شد.

کد مطلب: ۸۵۳۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی کرمانشاه: خانه و مدرسه دو نماد اصلی تعلیم و تربیت هستند

در همین راستا ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که تامین کننده نیازهای روانی و جسمانی افراد می باشد. خانه و مدرسه دو نماد اصلی تعلیم و تربیت هر هستند که زیر بنای فکری و زندگی اجتماعی نسل امیدوار انقلاب را تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان افزود: آماده کردن دانش‌آموزان برای فردای ایران اسلامی و شکل دهی به جامعه‌ی موفق اولویتی است که باید با تمام توان خود دررسیدن به آن تلاش کنیم و سعی کنیم در راه دانایی و توانایی دانش آموزان‌مان نهایت‌کوشش خویش را به کار بریم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و فردای جامعه در نتیجه سرمایه گذاری‌هایی است که امروز روی دانایی دانش آموزان در خانه، مدرسه و جامعه انجام می گیرد، اگر خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرباشند، تربیت به‌خوبی شکل می گیرد.

فضلی درادامه اعلام نمود: در همین راستا در استان کرمانشاه دوره‌های تامین مدرس آموزش اولیا برگزار شد، به مدرسان میانی آموزش‌های لازم ارائه گردید و در همین راستا کلیه‌ی اولیای پایه اول در شهرستان‌ها و مناطق با برنامه درسی و شیوه‌های ارزشیابی آشنا می‌شوند .

معاون آموزش ابتدایی استان در بخش پایانی از سخنان خود افزود: در این خصوص با هماهنگی مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و نواحی و مناطق و مدرسین محترم در شهریور ماه کارگاه آموزشی ویژه والدین پایه اول ابتدایی برگزار گردید و آموزش اولیای دانش آموزان پایه اول برای اولین بار در چند سال اخیر در شهرستان سرپل ذهاب کلید خورد و تعداد 830 نفر از اولیای دانش آموزان پایه اول به صورت فعال در این کلاس‌ها شرکت کردند.در این کارگاه‌ها ازمدرسین مجرب و کار آزموده در 8 پایگاه آموزشی استفاده گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار