روایت کری از دیدار برجامی متعدد با ظریف

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه دولت پیشین آمریکا مدعی شد که در چند ماه اخیر چندین بار با وزیر امور خارجه ایران پیرامون راهکارهای حفظ برجام دیدار کرده است.

کد مطلب: ۸۵۳۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
روایت کری از دیدار برجامی متعدد با ظریف

جان کری، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگو با یک مجری رادیویی گفت در چند ماه اخیر سه یا چهار مرتبه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده است.

او همچنین گفت که در نروژ، مونیخ و دیگر کنفرانس‌های بین‌المللی ظریف را ملاقات کرده است.

کری یادآور شد: «گمان می‌کنم سه یا چهار بار با او دیدار کرده‌ام. او (ظریف) در این دیدارها از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده است.»

او بیان کرد: «کاری که کردم این بوده که از او بپرسم ایران برای بهبود پویش‌های خاورمیانه مایل به انجام چه کارهایی است. (مشکل) یمن را چگونه می‌شود حل کرد، برای رسیدن به صلح در سوریه چه باید کرد؟این موضوعات ذهن ظریف را نیز مشغول کرده بود. بسیار بی‌پرده گفت‌وگو کردم تا ایران را به محدود کردن نفوذ خود در منطقه ترغیب کند.»

پیشتر نیز مطالبی پیرامون دیدار ظریف با کری در حاشیه کنفرانس‌های بین المللی منتشر شده بود که وزیر خارجه ایران دیدار با کری را در کنفرانس امنیتی مونیخ تایید کرده بود و آن را امری «عادی» تلقی کرده بود.

ظریف در این باره گفت: «دیدار محرمانه نداریم. ما در حاشیه جلسات بین‌المللی با بسیاری از نخبگان که در افشای سیاست‌های دولت آمریکا تاثیرگذار هستند، گفت‌وگو داریم.»

اوهمچنین متذکر شد: «موضوع این جلسه بیشتر در مورد این بود که سیاست‌های ترامپ در مورد برجام چیست و چگونه می‌شود در قبال این سیاست‌ها عکس‌العملی مناسب نشان داد تا ترامپ بیش از پیش در آمریکا و دنیا منزوی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار