نیمی از شیراز در خاموشی سینما

شیراز(پانا) - معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: در حال حاضر نیمی از شهر شیراز که دارای بافت های قدیمی است، در خاموشی سینما به سر می برد.

کد مطلب: ۸۵۳۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نیمی از شیراز در خاموشی سینما

مهدی رنجبر در جشن روز ملی سینما، با اشاره به پیشرفت های دنیای عکس و فیلم اظهار داشت: در گذشته دیالوگ ها و گفتار ها مردم را به تفکر وا می داشت، اما امروزه شات های دوربین های عکاسی و سکانس های فیلم، توجه مردم را بیشتر برای تفکر جلب می کند.

وی با بیان این که نیمی از شهر در خاموشی سینما قرار دارد، تصریح کرد:در حال حاضر 13 سالن سینما در شهر شیراز آماده نمایش فیلم به مردم است و این در حالیست که توازن سالن های سینما در سطح شهر وجود ندارد و نیمی از شهر که دارای بافت قدیمی است، در خاموشی داشتن سالن های سینما به سر می برد.

وی با دعوت از سرمایه گذاران بیان داشت: با سرمایه گذاری در بخش ها و بافت های قدیمی و شهر که بدون سینما هستند، می توان شیراز را لوکیشن ساخت فیلم های سینمایی قرار دهیم و شیراز را به محلی برای لوکیشن های مهم فیلم های دنیا و ایران رقم بزنیم.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه از برگزاری دو جشنواره در شیراز خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه سال 98 دو جشنواره سینما حقیقت و بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در شیراز برگزار خواهد شد.

رنجبر در خصوص مخاطبان علاقه مند به سینما در شیراز افزود: در حال حاضر بیشترین ضریب اشغال صندلی های سینما را در شیراز داریم که نشان از شور و علاقه مردم شیراز به حوزه سینما دارد.

در ادامه مسئول گالری سی راه بیان داشت: سینما های قدیمی شهر شیراز اصالت و هویت شهر ما هستند، و چون اکنون سن آن ها زیاد شده است نباید آن ها را کنار بگذاریم بلکه باید ارتقاشان دهیم.

فرزاد گواهی ادامه داد: در همین راستا این گالری به مناسبت هفته سینما یک تور سینما گردی در سینما های قدیمی شیراز برگزار کرد، که نمایشگاه آن در کنار این مراسم افتتاح شد.

او اضافه کرد: باید با حفظ نوستالژی، فضای این سینما ها را متناسب با بروز بودن فضای جامعه ارتقا دهیم.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار