رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد

حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان در مرحله تاسیس، صادرات محصول و توسعه بازار

تهران (پانا) - رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مرحله تاسیس، صادرات محصول و توسعه بازار حمایت می‌شود و نرخ سود تسهیلات اعطایی در مرحله تاسیس فقط ۴ درصد است.

کد مطلب: ۸۵۳۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان در مرحله تاسیس، صادرات محصول و توسعه بازار

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، بهزاد سلطانی در بازدید از شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان، با مدیران این شرکت‌ها دیدار و درباره نحوه کمک به رشد این شرکت‌ها با آنها گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

سلطانی در این دیدار، به حمایت‌های ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تسهیلات مشارکت و کمک‌های بلاعوض برای بیش از ۲۰ خدمت متفاوت آماده ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌توان به وام ۴درصد برای ایجاد یک صنعت در استان و یا منطقه اشاره کرد.

وی افزود: این کمک‌ها و تسهیلات به آن دسته ازشرکت‌های دانش بنیانی تعلق می گیرد که به محصول نهایی رسیده‌اند و نیاز دارند به مرحله صنعتی شدن برسند.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی درباره نرخ تسهیلات گفت: نرخ تسهیلات صندوق از ۴ درصد برای راه‌اندازی اولیه خط تولید یک محصول و نرخ ۹ درصد برای صادرات محصولات و نرخ ۱۱درصد برای افزایش تولید و توسعه صنعتی محصول در نظر گرفته شده است.

وی به تسهیلات و امکانات مالی ویژه‌ای که برای توسعه بازار محصولات تعلق می گیرد اشاره کرد و افزود: تسهیلاتی نیز برای خریداران محصولات دانش بنیان در نظر گرفته شده است که برای تشویق و ترغیب خریدارن داخلی و به صورت لیزینگ در اختیارشان قرارمی‌گیرد تا تشویق بشوند و از محصولات دانش بنیان با کیفیت داخلی خریداری کنند.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: جهت خرید محصولات، تسهیلاتی با نرخ ۹ درصد در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و این امر در سهم فروش محصولات دانش بنیان تاثیر خواهد گذاشت.

سلطانی درباره انواع ضمانت نامه‌های بانکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ضمانت نامه‌هایی که شرکت‌های دانش‌بنیان برای عقد قراردادها نیازداشته باشند با نصف قیمت بانک‌ها و از همان طریق بانک‌های عامل در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی به ایجاد برج‌های فناوری در هر استان اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی این امکان را فراهم می‌کند تا برای چندین شرکت دانش بینان، ساختمان و دفاتری درنظر گرفته شود و به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.

سلطانی گفت: این مراکز به عنوان برج فناوری در استان فعالیت می کنند تا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علاقه مند شوند نوآوری‌های خود را در این برج فناوری به شکوفایی اقتصادی برسانند و جامعه نیز شاهد افزایش توسعه فناوری بیش از توسعه صنعتی باشد.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی، مشارکت در سرمایه‌گذاری خصوصاً سرمایه‌گذاری خطر پذیر را پوشش می‌دهد.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی درباره کمک‌های بلاعوض گفت: هر شرکت دانش بینان می‌تواند برای دریافت ۴۱ خدمت متفاوت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بگیرد.

وی افزود: این کمک‌ها شامل کمک‌های بلاعوض برای بازاریابی و توسعه بازار و برندسازی محصولات دانش بنیان خواهد بود.

سلطانی، دیگر خدمات بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی را حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی جهت ارائه و فروش محصولات و دریافت استاندارهای فنی و یا مدیریت کیفیت و حتی دوره‌های آموزشی تخصصی، دراین خصوص اعلام کرد.

وی با اشاره به افزایش نرخ تورم و تناسب تسهیلات با نرخ تورم گفت: تسهیلات و امکانات مالی با قیمت روز و نرخ تورم قابل محاسبه است و میزان تسهیلات و مشارکتی که وجود دارد متفاوت و انعطاف‌پذیر است.

سلطانی افزود: شرکت‌هایی که قبلاً برای خرید تجهیزات و یا دستگاه، تسهیلاتی دریافت کرده‌اند و امروز قیمت دستگاه مورد نیاز افزایش پیدا کرده، می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات، تسهیلات متفاوتی نسبت به قبل دریافت کنند به نحوی که این اختلاف قیمت را پوشش دهد.

وی درباره کمک به بازاریابی شرکت‌های دانش بنیان گفت: خدمت لیزینگ درصندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به فروش بهتر و توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان است به نحوی که این تسهیلات با نرخ ۹ درصد در اختیار خریدار قرار می‌گیرد تا ضمن تشویق بازار به خرید محصولاتِ باکیفیتِ دانش‌بنیانِ داخلی، به فروش محصولات هم کمک شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار