در جمع مدیران ناحیه دو سنندج

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: تنها نیروهای توانمند و خلاق می توانند به حوزه تعلیم و تربیت وارد شوند

سنندج(پانا)-در آستانه سال تحصیلی جدید و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، نشست مدیران مدارس ناحیه دو سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۳۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: تنها نیروهای توانمند و خلاق می توانند به حوزه تعلیم و تربیت وارد شوند

در آستانه شروع سال تحصیلی 98-97 با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل، مدیر ناحیه، شورای معاونین و همه مدیران سه دوره تحصیلی، همایش بزرگ پروژه مهر در سالن اجتماعات ناحیه دو سنندج تشکیل شد .

در این همایش رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگوراری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و یارانش اظهار داشت: موفقیت های کسب شده در آموزش و پرورش استان کردستان را شایسته تقدیر دانست و گفت: این موفقیت ها حاصل تلاش ها و زحمات کلیه عوامل به ویژه مدیران مدارس است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دارای حساسیت ها و پیچیدگی های خاصی است؛ اظهار داشت: تنها نیروهای توانمند و خلاق می توانند به حوزه تعلیم و تربیت ورود پیدا کنند.

رشید قربانی با اشاره به حدیث نبوی پیامبر اکرم (ص) در خصوص تفکر عنوان کرد: فکر کردن باعث اتخاذ تصمیم های درست و منطقی خواهد شد و از این طریق می توان انتخاب های خوبی داشت پس لازم است مدیران ما در مدارس در خصوص کارها و فعالیت های خود تفکر داشته باشند.

قربانی با اشاره به هدف گذاری های صورت گرفته در آموزش و پرورش، مهم ترین اولویت مدیران را در اول مهر را هدف گذاری در انجام امورات مدرسه ذکر کرد و از آنان خواست تمام تلاش خود را در رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده بکار ببرند و دست آخر ارزیابی از میزان تحقق اهداف در نظر گرفته شده داشته باشند .

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در بحث شاداب سازی مدارس فقط امکانات نمی تواند ملاک قرار گیرد بلکه ارتباط خوب با معلم، دانش آموزان و اولیاء مهم ترین عامل در این زمینه است که می تواند محیطی شاد و جذاب برای دانش آموزان فراهم نماید .

وی با اشاره به ممنوع بودن تنبیه بدنی در مدارس از مدیران مدارس خواست تا این موضوع را در جلسه شورای مدرسه برای همه عوامل مدرسه تشریح کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان همچنین به مقوله حجاب و عفاف در مدارس پرداخت و به مدیران متذکر شد که در این خصوص از افراط و تفریط دوری کنند و مطابق با آموزه های دینی عمل نمایند تا بتوانیم به درستی در زمینه این بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم .

وی با بیان اینکه تفویض اختیار به مدیران مدارس عامل پیشرفت و ترقی است؛ نه محدودیت؛ گفت: هرکسی مسئول هربخشی می شود باید در آن حوزه آزادی عمل براساس شرح وظایف محوله داشته باشد و ما باید بررسی کنیم و ببینیم چه کارهایی را می توانیم به مدیران مدارس واگذار کنیم و این کار را هم از آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج بعنوان پایلوت آغاز می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار