بوی خداحافظی کاپیتان صمد آمد؛ آغاز راه جهانی شدن آسمان‌خراش‌های ایران

تهران (پانا) _ –آغاز آخرین مرحله تلاش ایران برای رسیدن به جام جهانی بسکتبال، بنابر اخباری که از اطراف تیم ملی به گوش می‌رسد با وداع کاپیتان صمد نیکخواه بهرامی همراه خواهد بود.

کد مطلب: ۸۵۳۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بوی خداحافظی کاپیتان صمد آمد؛ آغاز راه جهانی شدن آسمان‌خراش‌های ایران

هفته اول از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی بسکتبال در حالی از امروز با دیدار تیم‌های ملی ایران و فیلپین در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد که شاید برای بسکتبال ایران ویژه‌ترین نکته شایعه احتمال خداحافظی صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی از بازی‌های ملی باشد.

راه ایران برای رسیدن به جام جهانی بسکتبال از امروز آغاز خواهد شد و در این مسیر کسب 2 امتیازهای خانگی بدون شک می‌تواند جایگاهی ویژه‌ای در رسیدن ایران به جام جهانی داشته باشد. بنابر اعلام فیبا از آسیا 6 تیم به جام جهانی خواهند رفت و دو تیم دیگر جواز حضور در دور جدید انتخابی را پیدا خواهند کرد، بر این اساس از گروه‌های شش تیمی 3 تیم به جام جهانی خواهد رفت.

گروه E

سوریه - نیوزیلند / ساعت 18:30

نناد کاردژیچ (صربستان) - پائول هناره (نیوزیلند)

آخرین دیدار روبرو: اولین دیدار تاریخ دو تیم

درباره بازی»

اولین تقابل تاریخ دو تیم می‌تواند تحت تاثیر آشنایی کم بازیکنان و کادر فنی از سبک بازی هم باشد. نکته‌ای که درباره میزان آمادگی آنها می‌توان گفت این است که نیوزیلند به نظر می‌رسد با سه برد متوالی وضع بهترین در مقایسه با سوریه داشته باشد.

اردن - کره جنوبی / ساعت 20

سام داقلس (اردن) - هور جائه (کره جنوبی)

آخرین دیدار روبرو: کره جنوبی 87 - اردن 60

درباره بازی»

از 8 سال پیش که اردن و کره جنوبی برای اولین بار با هم در بازی‌های آسیایی روبرو شدند تا به امروز 4 دیدار بین آنها برگزار شده و هر 4 بازی با برد کره جنوبی همراه شده است. این تیم شرقی که مدعی شماره دو صعود از این گروه به شمار می‌آید در حالی وارد خاورمیانه شده است که 4 برد متوالی در دیدارهای خارج از خانه دارد. البته اردنی‌ها را هم نباید در ورزشگاه خانگی‌شان دست کم گرفت، آنها هر سه بازی خانگی خود در دور مقدماتی را با برد تمام کردند و نشان دادند در دیدارهای خانگی تیمی خطرناک هستند.

لبنان - چین / ساعت 23

اسلوبودان سوبوتیچ (اسلوونی) - دو فنگ (چین)

آخرین دیدار روبرو: لبنان 78- چین 70

درباره بازی»

وضعیت ماه‌های اخیر دو تیم نشان می‌دهد می‌توان انتظار جدالی تماشایی را در دیدار پایانی هفته اول رقابت‌ها در این بازی داشت. در حالی که سه دیدار آخر روبروی دو تیم با برد چین تمام شده، در ماه‌های اخیر هر دو تیم 5 برد متوالی داشته‌اند و با روند بردهای پشت سرهم پا به این دیدار گذاشته‌اند.

گروه F

ایران - فیلیپین / ساعت 17

مهران شاهین طبع (ایران) - یانگ گویائو (فیلیپین)

آخرین دیدار روبرو: فیلیپن 81 - ایران 70

درباره بازی»

هر چند تیم ملی ایران در دو بازی آخر روبرو مغلوب فیلیپین شده است اما نباید فراموش کرد که ایران هیچگاه در حضور هوادارانش و در تهران مغلوب این تیم شرقی نشده و همیشه در تهران مقابل فیلپین با برد زمین را ترک کرده است.

نکته مهم‌تر این بازی وضعیت بحرانی تیم ملی فیلیپین است، این تیم با حکم فیبا 7 بازیکن و سرمربی‌اش را فعلا در اختیار نخواهد داشت و بدون بسیاری از ستاره‌هایش پا به زمین خواهد گذاشت تا ایران مقابل تیمی قرار بگیرد که بسیاری از بازیکنانش ناشناس هستند. اما از اطراف تیم ملی ایران هم خبر می‌رسد که این بازی آخرین حضور کاپیتان صمد نیکخواه بهرامی در ترکیب تیم ملی ایران خواهد بود.

قزاقستان - ژاپن / ساعت 18:30

میخائیل کارپنکو (اوکراین) - ژولیو سزار لاماس (آرژانتین)

آخرین دیدار روبرو: ژاپن 76 - قزاقستان 72

درباره بازی»

اوضاع برای تیم ملی بسکتبال قزاقستان در آستانه دیدار مقابل ژاپن اصلا خوب به نظر نمی‌رسد. آنها در حالی از این تیم مدعی میزبانی خواهند کرد که در چهار بازی آخر خود با شکست زمین را ترک کرده‌اند و به نظر می‌رسد کار سختی برای شکستن طلسم 9 سال بدون برد بودنشان مقابل ژاپن دارند.

قطر - استرالیا / ساعت 19:30

حاتم خلف (عراق) - آندری لمانیس (استرالیا)

آخرین دیدار روبرو: استرالیا 93 - قطر 46

درباره بازی»

دو تیم در حالی برای دومین بار در تاریخ به مصاف هم خواهند رفت که قطری‌ها با ناکامی بزرگ در بازی‌های آسیایی به این دیدار آمده‌اند. آنها در حالی با تیمی چند ملیتی مقابل تیم مطرح استرالیا قرار خواهند گرفت که در دو بازی آخر خود با شکست زمین را ترک کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار