وزیر آموزش‌وپرورش:

فروش لوازم‌التحریر خارجی در مدارس ممنوع شد / ضرورت حمایت از تولید ملی

سمنان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از افزایش قابل توجه قیمت نوشت‌افزار خبر داد و گفت: فروش لوازم‌التحریر خارجی در بوفه‌های مدارس ممنوع شده است.

کد مطلب: ۸۵۳۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
فروش لوازم‌التحریر خارجی در مدارس ممنوع شد / ضرورت حمایت از تولید ملی

سیدمحمد بطحایی در حاشیه آیین افتتاح آموزشگاه بنت‌الهدی ایوانکی و حضور در جمع فرهنگیان، درباره تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای تأمین لوازم‌التحریر موردنیاز دانش‌آموزان بیان کرد: در حوزه لوازم‌التحریر افزایش قابل‌توجهی در قیمت‌ها رخ داده و در برخی از موارد 70 تا 80 درصد با افزایش قیمت مواجه شدیم.

وی بیان کرد: در حوزه لوازم‌التحریر، بخشی از مواد اولیه از خارج از کشور وارد می‌شد و چون به شدت با وضع ارز و نرخ مبادله ارزی درگیر است، با افزایش نسبتاً توجهی مواجهیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیش‌بینی‌هایی وزارت «صمت» انجام داده که در آستانه ورود به سال تحصیلی جدید با کمبود و مشکل در بحث اقلام مختلف لوازم‌التحریر مواجه نشویم.

بطحایی ادامه داد: استفاده از لوازم‌التحریر ایرانی باید به لحاظ بحث اقتصادی و تحقق شعار سال مورد توجه قرار گیرد.

وی به آثار منفی استفاده از لوازم‌التحریر خارجی اشاره و تصریح کرد: تصاویر و نمادها در این لوازم‌التحریر در عموم موارد آثار ضد تربیتی دارد و خشونت را ترویج و بی‌تفاوتی نسبت به برخی ارزش‌ها را تقویت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: لوازم‌التحریر خارجی در برخی از موارد آثار ضد اخلاقی را ترویج کرده و در همین راستا طی بخشنامه‌ای، فروش لوازم‌التحریر خارجی در بوفه‌های مدارس ممنوع شد و استفاده از اقلام داخلی مورد تأکید قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار