وزیر کشور: عراقی‌ها تمایلی برای لغو روادید ندارند

تهران (پانا) – وزیر کشور از تمایل نداشتن عراقی برای لغو روادید در ایام اربعین خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۳۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: عراقی‌ها تمایلی برای لغو روادید ندارند

عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سؤال پانا مبنی بر اینکه آیا در آخرین نشست وزیر در عراق موضوع لغو روادید با این کشور برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: «ایران موافق لغو روادید در ایام اربعین است اما مقام‌های عراقی تمایلی برای لغو روادید در این ایام ندارند.»

او درباره نظر وزارت کشور شهرداران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند، اظهارکرد: «شبهه‌ها و برداشت‌های متفاوتی از متن این قانون انجام شده است. رئیس مجلس در زمان تصویب این قانون اشاره کرد که این قانون شامل شهرداران هم می‌شود، اما حقوقدانان یا شورا در تفسیر این قانون نوعی برداشت دارند که شامل شهرداران نمی‌شود.»

وزیرکشور گفت: «اگر مجبور شویم به مجلس استفساریه می‌دهیم تا آن‌ها جواب ما را بدهند. منتظریم تا تفسیر دیوان محاسبات و معاونت حقوقی ریاست جمهوری را هم بگیریم و اگر مورد اختلافی بود، از مجلس استفساریه می‌گیریم.»

او درباره آخرین تمهیدات برای سفر اربعین تصریح کرد: «اخیرا سفر به بغداد داشتم و با وزیر کشور عراق دیداری داشته و تفاهم‌نامه‌ خوبی امضا کردیم. طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد طرف مقابل مسیرهای جدیدی مشخص کند و به لحاظ امنیتی نیز کمک بیشتری انجام دهد. یکی از موضوعاتی که هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم در مورد قیمت ارزی است که باید تخصیص داده شود. آن‌ها رقمی پیشنهاد کرده بودند و نظر ما این است که باید این رقم را متعادل‌تر کنیم.»

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اگر دولت عراق همکاری کند، هنوز جا دارد که مبلغ ویزا پایین بیاید،‌ گفت: «در مورد نرخ ارز نیز باید در داخل کشور و در دولت تصمیم‌گیری شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار