سید مجتبی هاشمی: در میان فرائض اسلامی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی خاصی برخوردار است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: در میان فرائض اسلامی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی خاصی برخوردار بوده و آثار اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زیادی بر آن مترتب است.

کد مطلب: ۸۵۳۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
سید مجتبی هاشمی: در میان فرائض اسلامی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی خاصی برخوردار است

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در گفتگو با خبرنگار ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند: " امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید و این فریضه الهی را در جامعه مظلوم قرار ندهید."

وی افزود: برای اینکه توصیه های نَص صریح قرآن و گفتار بزرگان دین، جامه عمل پوشانده شود نیاز به خودباوری و حس خوب انجام کارها توسط افراد می باشد. این مسأله موجب می شود انسان ها شخصیتی شکست ناپذیر پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تصریح کرد: افرادی که از این نعمت برخوردار نیستند مستعد شکست خواهند شد زیرا عدم خودباوری، خودپذیری و خوداتکایی و وابسته بودن به اطرافیان در تصمیم گیری ها به آرامی استقلال روحی روانی را از انسان می گیرد.

وی تأکید کرد: استقلال و اتکاء به نفس اگر درست بکار گرفته نشود به خودمحوری و غرور تبدیل می شود. این مهم ما را به این مرحله سوق می دهد که در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و استقلال فرهنگی، عامل اصلی توسعه بوده و وابستگیِ فرهنگی، عاملِ اصلی توسعه نیافتگی می شود.

هاشمی خاطر نشان کرد: فرهنگ اسلامی اساس و هدف توسعه فرهنگی است که بی شک تربیت و تعالی انسان را به دنبال خواهد داشت از آن طرف خودبیگانگی، استعمار فرهنگی، سلطه فرهنگی و ... از جمله مفاهیمی است که موجب تضعیف و سلطه پذیری ملت های مسلمان شده است.

وی در پایان گفت: از این حیث پرداختن به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی می تواند در اعتلای علوم انسانی اسلامی و به دنبال آن توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... بسیار اثربخش و منجر به پیامدهای ارزشمند و ماندگاری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار