لیگ ملت‌های اروپا؛ تحقیر تاریخی نایب قهرمان جهان با طوفان رویایی اسپانیا

تهران (پانا) –اسپانیا با حضور لوئیز انریکه در مسیری رویایی قرار گرفته است. آنها پس از اینکه انگلیس را در لندن شکست دادند در شبی رویایی و دور از تصور سنگین‌ترین باخت تاریخ فوتبال کرواسی را به نایب قهرمان جام جهانی تحمیل کردند.

کد مطلب: ۸۵۳۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
لیگ ملت‌های اروپا؛ تحقیر تاریخی نایب قهرمان جهان با طوفان رویایی اسپانیا

آخرین شب از هفته دوم لیگ ملت‌های اروپا با برگزاری 8 بازی همزمان به پایان رسید.

مهم‌ترین بازی امشب در گروه چهار از دسته اول در ورزشگاه خانگی تیم الچه برگزار شد، جایی که اسپانیا برای جبران شکست در یورو 2016 مقابل کرواسی نایب قهرمان جام جهانی 2018 قرار گرفت. در والنسیا اتفاقی رخ داد که شاید کمتر کسی در جهان فوتبال تصورش را می‌کرد؛ اسپانیا در همان نیمه اول کار کروات‌ها را با سه گل سائول، آسنسیو و گل به خودی کلاسنیچ تمام کرد تا امید به بازگشت برای نایب قهرمان جهان کم‌رنگ شود.

کرواسی در نیمه دوم نه تنها نتوانست به بازی برگردد بلکه فوتبال ضعیف‌ترین از خود به نمایش گذاشت و سه بار دیگر دروازه‌اش باز شد. روردیگو، راموس و ایسکو گلزنان اسپانیا در نیمه دوم بودند تا بازی با نتیجه عجیب 6 بر صفر به سود ماتادورها تمام شود و سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال کرواسی در پرونده زلاتکو دالیچ ثبت شود.

دیگر دیدار دسته اولی امشب و از گروه دو، ایسلند پس از شکست عجیب و غیرمنتظره شش بر صفر مقابل سوئیس، در هفته دوم با حضور هوادارانش مقابل بلژیک یکی از شگفتی‌سازان جام جهانی باز هم کاری از پیش نبرد و با قبول شکست 3 بر صفر از زمین خارج شد.

بلژیکی‌ها که تمام 8 تقابل تاریخی دو تیم را با برد تمام کرده بودند با نتیجه این بازی به نهمین برد تاریخ خود مقابل مردان یخی دست یافتند.

در گروه سه و از دسته دو بوسنی که در هفته اول ایرلند شمالی را در خانه‌اش شکست داده بود، در دومین هفته در جدالی خانگی با اتریش با تک گل ادین ژکو مهاجم کهنه‌کارش به پیروزی رسید.

پیش از سوت پایان این دیدار، در سه دیدار روبروی دو تیم در طول تاریخ دو تساوی و یک برد برای اتریش ثبت شده بود و بدین ترتیب بوسنی برای اولین بار در تاریخ از سد اتریش گذشت.

در پایین‌ترین رده این رقابت‌ها و در گروه دو، مولداوی پس از اینکه در دیدار اول با شکست 4 بر صفر مقابل لوگزامبورگ به خانه برگشته بود، با حضور هوادارانش در جدال با بلاروس به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نرسید.

دیگر دیدار این گروه در دسته چهارم اولین تقابل تاریخ سن مارینو و لوزامبورگ بود که با پیروزی 3 بر صفر لوگزامبورگ تمام شد.

سن مارینو پیش از این بازی با 22 باخت و 14 سال بدون برد پا به زمین گذاشت و بدین ترتیب رکورد باخت‌هایش به 23 رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار