معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت:

کمبود سرانه ورزشی دانش آموزان در فارس

افزایش ۳۰ هزار مترمربعی فضای مفید ورزشی استان تا سال آینده

شیراز(پانا) – معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس از ارسال یک کاروان تجهیزات ورزشی از مرکز این استان به شهرستان ها به منظور تجهیز مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۳۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
کمبود سرانه ورزشی  دانش آموزان در  فارس

احمد علی قهرمانی در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به سرانه فضاهای ورزشی فارس که برای هر دانش آموز 0.23 متر مربع است، اظهار داشت: میزان استاندارد سرانه فضاهای ورزشی در جهان 4 مترمربع به ازای هر دانش آموز است که این استاندارد برای ایران 1.2 مترمربع است و استان فارس از نظر سرانه ورزشی به ازای هر دانش آموز در جایگاه بیست و پنجم کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی به ازای هر دانش آموز مساحت فضای ورزشی به تعداد دانش آموزان است، ادامه داد: که این میزان در ارتباط مستقیم با تعداد دانش آموزان است و با افزایش آنها باید رشد فضاهای ورزشی را نیز داشته باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس در خصوص افزایش سرانه ورزشی استان، افزود: با حمایت های اداره کل آموزش و پرورش فارس، طرح هایی در دست اقدام است، که در این راستا در هفته تربیت بدنی سال جاری، 2 زمین چمن بزرگ در شهرستان های فسا و کازرون با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

قهرمانی اضافه کرد: همچنین 15 زمین چمن مصنوعی در سطح استان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان از محل کمک های وزارتخانه و اداره کل آموزش و پرورش، درحال زیرسازی است که در 22 بهمن ماه سال جاری به بهره برداری خواهند رسید، همچنین 3 زمین چمن از این تعداد در شیراز قرار دارد.

وی با اشاره به این که با حمایت های اداره کل نوسازی مدارس استان فارس، 15 درصد از سهم ارزش افزوده به پروژه های نیمه تمام اختصاص یافته و این پروژه ها فعال شده اند.

وی پروژه های نیمه تمامی که فعال شده اند را شامل 6 استخر و 12 سالن ورزشی تا یکسال آینده با اعتبار 15 میلیاردی که تا کنون 6 میلیارد آن تخصیص داده شده است، برشمرد و افزود: این پروژه ها به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

وی در خصوص فضاهای ورزشی موجود در استان فارس که 172 فضا است، تصریح کرد: در حال حاضر 136 سالن ورزشی، 36 فضای ورزشی رو باز شامل، زمین چمن طبیعی و مصنوعی و پیست دو میدانی و 2 استخر درحال فعالیت هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: با افزوده شدن، فضاهای ورزشی ذکر شده، 30 هزار متر مربع به سرانه فضای ورزشی افزوده خواهد، که در سال آینده 217 هزار متر مربع فضای ورزشی مفید خواهیم داشت و سرانه ورزشی برای هر دانش آموز به شرط ثابت ماندن تعداد دانش آموزان به 0.27 مترمربع می رسد.

قهرمانی با اشاره به جمعیت 850 هزار نفری دانش آموزان استان فارس از جایگاه نامناسب این استان در خصوص متراژ مفید فضای ورزشی خبر داد و بیان داشت: برای اجرای درس تربیت بدنی 3 عامل نیروی انسانی، تجهیزات و فضای ورزشی مهم و حیاتی است که استان فارس همچنان با تلاش های صورت گرفته دارای کمبود در بحث نیروی انسانی و فضای ورزشی است.

به گفته وی کاروانی از مرکز استان فارس به منظور تجهیز مدارس استان به شهرستان ها ارسال خواهد شد، که این کاروان 38 میز تنیس، 409 جعبه کمک های اولیه، 160 بسته ورزشی دوره ابتدایی، 160 بسته ورزشی دوره متوسطه(شامل توپ فوتبال، والیبال، راکت و توپ تنیس و بدمینتون، طناب، حلقه، کاور، تلمبه باد و مانع مخروطی می باشد.) که این بسته ها متناسب با جمعیت دانش آموزی بین 59 منطقه آموزشی استان فارس توزیع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار