معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل:

پیوند عمیق دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش ارتقا کیفیت تعلیم و تربیت را بدنبال دارد

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: ارتقا کیفیت و تعلیم و تربیت در سایه پیوند عمیق و گسترده بین دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش مقدور و نتیجه بخش است.

کد مطلب: ۸۵۳۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پیوند عمیق دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش ارتقا کیفیت تعلیم و تربیت را بدنبال دارد

مصطفی کافی در جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه وآموزش و پرورش قطب 4 کشور با بیان اینکه امروزه حوزه های علمیه نقطه کانونی اندیشه و عمل دینی هستند، اظهار داشت: از این رو همراهی و درک مشترک این نهاد و بهره مندی از سرمایه های فکری و تربیتی و علمی و پژوهشی حوزه های علمیه فرصت مغتنمی است که برنامه ریزان آموزش و پرورش قرار می دهد.

وی عنوان کرد: تربیت کودکان و نوجوانان در تراز نظام جمهوری اسلامی یک وظیفه سنگین می باشد و این وظیفه بر دوش آموزش و پرورش قرار گرفته است و انجام این رسالت خطیر به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی آید و به فکر و اندیشه و مدد حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی دیگر نیازمند است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان ادامه داد: این همکاری فرصت مناسبی است برای استفاده از ظرفیت های موجود حوزه های علمیه در راستای تربیت دینی و همکاری برای نیل به حیات طیبه که در اسناد بالا دستی به آن تاکید شده است.

به گفته کافی بهره مندی آموزش و پرورش از توانمندی ها و شرایط علمی و تخصصی حوزوی ها در عرصه های فکری، تربیتی و تبلیغی می تواند ما را در تثبیت و نهادینه کردن ساحت های ششگانه تربیتی دانش آموزان کمک کند.

دراین جلسه معاون پژوهشی دفتر همکاری های حوزه علمیه و آموزش وپرورش با عنوان اینکه این دو نهاد تربیتی بایستی همسو و در راستای هم حرکت و فعالیت نمایند، گفت: هر دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش مخاطب یکسانی دارند.

علیرضا رحیمی با بیان اینکه حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش مسئول اجرای برنامه ها و مسابقات فرهنگی نیست ، خاطر نشان ساخت: این حوزه مسئولیت رصد فرصت های تربیتی را بر عهده دارد.

وی همکاری بین این دو نهاد را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه در حال تدوین برنامه 5 ساله و 10 ساله می باشد که عمده این برنامه مربوط به آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین 60 آسیب شناسایی شده است که این سند در راستای مقابله با این آسیب ها تدوین گشته است.

معاون پژوهشی دفتر همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش همچنین از اصلاح آیین نامه مدارس معارف اسلامی خبر داد و گفت : در این اصلاحیه مشکلات فضا و نیرو حل شده است.

رحیمی همچنین گفت: در سال تحصیلی 98-97 9 عنوان پژوهشی به استان ها پیشنهاد شده است که استان های اردبیل و آذربایجان غربی برای انجام دو عنوان پژوهشی آمادگی خود را اعلام کرده اند.

رییس حوزه علمیه اردبیل نیز با بیان اینکه وظیفه تربیت نسل حاضر بر عهده آموزش و پرورش و حوزه علمیه است، گفت: محوری ترین مسئله در سند تحول بنیادین حیات طیبه می باشد که در این راستا باید اندیشه های دانش آموزان متحول شود.

به گفته حجت الاسلام مهدی نوروزی معلمان سرکلاس در س با توجه به اینکه ارتباط نزدیکی با دانش آموزان دارند می توانند در معماری اندیشه های آنان سهم بیشتری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز با بیان اینکه اعتماد عمومی به معلمان نسبت به دیگر اقشار در سطح بالایی قرار دارد، گفت: سوالاتی که امروزه برای دانش آموزان در مسایل مختلف عقیدتی و اجتماعی مطرح می شود، قابل تعمق بوده و باید با تامل بیشتر پاسخ داده شودند.

حجت الاسلام مهدی ستوده با اشاره به اینکه کار اموزش و پرروش در تربیت نسل حاضر بسیار سخت است و حوزه علمیه و دیگر نهادها نیز باید در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند، خاطر نشان ساخت: قبل از حضور طلبه ها به عنوان مربی در مدارس بایستی کارگاه های آموزشی برای آنان در نظر گرفته شود.

وی افزود: دانش آموزان نیازمند آگاهی و بینش در زمینه های مختلف هستند و در این راستا باید از ظرفت های هنری مطابق با ذائقه آنان استفاده کرد.

گفتنی است :در این جلسه هر یک از معاونین پرورشی و فرهنگی استان های آذربایجان شرقی ، غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، و همدان به بیان دیدگاه ها خود پرداخته و گزارشی از عملکرد خود را در خصوص همکاری ها ارئه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار