معاون تربیت‌بدنی وزیر آموزش‌و‌پرروش خبر داد:

تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های ورزشی در مدارس با راهبری دانش‌آموزان

تهران (پانا)‌- معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های ورزشی در مدارس با راهبری دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۲۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های ورزشی در مدارس با راهبری دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، مهرازد حمیدی در همایش تجلیل از مدال ستارگان ورزش دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت: «خزانه استعدادهای ورزشی کشور در نظام تعلیم و تربیت قرار دارد. 14 میلیون دانش‌آموز که از گذرگاه تعلیم و تربیت عبور می‌کنند همان استعدادهایی هستند که ورزش کشور باید برای شکوفایی آنها برنامه‌ریزی کند. زمانی که ورزش کشور نسبت به ورزش دانش‌آموزی احساس بی‌نیازی کند ورزش ملی خشکیده می‌شود و زمانی که به این ورزش تکیه کند شکوفا می‌شود.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اغزود: «خزانه استعدادهای سرشار ورزشی آموزش و پرورش است. هم‌اکنون 33 هزار مربی تربیت‌بدنی در نظام آموزشی کشور دانش‌آموزان با استعداد برتر ورزشی را غربالگری می‌کنند و می‌توانیم بگوییم که ورزش دانش‌آموزی اکنون به بلوغ رسیده است و می‌تواند در آینده موجب افتخار کشور ایران شود.»

299 میلیارد تومان بودجه حوزه تربیت‌بدنی آموزش و پرورش است

حمیدی گفت: «بودجه ما نسبت به سال 92 حدود سی برابر شده است و هم‌اکنون ردیف بودجه 299 میلیارد تومان است. امسال تلاش کردیم تا با توسعه فعالیت‌های ورزشی و تربیت‌بدنی، مهری شاد و با نشاط داشته باشیم. نگاه ما متمرکز بر مدرسه‌محوری است و تمام قعالیت‌ها را به طرف مدرسه بردیم. قبل از آغاز مهر برای آغاز مدارس کاروان‌های ابزار ورزشی را در تمام استان‌ها به طرف مناطق محروم گسیل کردیم که بخش از آن به ارزش ریالی 12 میلیارد ریال و 71 هزار قلم کالای ورزشی در خراسان رضوی ارسال شد. امسال انجمن‌ها و تشکل‌های ورزشی در مدارس با رهبری خود دانش‌آموزان شکل می‌گیرد.»

او افزود: «این اقدام منجر به حضور دانش‌آموزان در صحنه‌های ورزشی و تربیت‌بدنی می‌شود. حیات پویا، کانون‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای و مسابقات منطقه‌ای و استانی در سال تحصیلی جدید با قوت بیشتری اجرا می‌شود.»

استعداد خراسانی‌ها در ورزش ستودنی است

حمیدی گفت: «دانش‌آموزان استان خراسان رضوی موفق به کسب 132 مدال طلا، 98 مدال نقره و 127 مدال برنز شدند. استعدادهای دانش‌آموزان خراسان رضوی در زمینه ورزش ستودنی است. کسب 132 مدال طلا به این معناست که نظام آموزشی خراسان رضوی برای آماده‌سازی تیم‌های ورزشی دانش‌آموزان روانشناسی ورزشی غیرمحسوس انجام داده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار