مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین: مهمترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی غنی‌سازی اوقات فراغت است

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در آیین اختتامیه فعالیت‌های تابستانی واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر کشور که در سالن اجتماعات کوثر برگزار شد گفت:مهم‌ترین عامل در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی غنی‌سازی اوقات فراغت است.

کد مطلب: ۸۵۲۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین: مهمترین عامل  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی غنی‌سازی اوقات فراغت است

سالار قاسمی اظهار داشت: مولفه هایی باعث شده به اوقات فراغت توجه کنیم و امروز اگر پارادایم نظام آموزشی ما، آسیب های اجتماعی، فاصله بین گفتمان خانواده ها و جوانان و نوجوانان، ضعف فرهنگ بومی و کار فرهنگی در جامعه را کنار هم گذاریم به اهمیت اوقات فراغت می رسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: کار آموزش و پرورش آموختن هنر زندگی کردن است و این امر از لابه لای کتاب های درسی کمتر خارج می شود و باید این موضوع را در فعالیت های غیردرسی دنبال کنیم و اگر قرار است تربیت درست و همه جانبه داشته باشیم اینها را نمی شود تنها در کلاس درس یافت و باید غنی سازی اوقات فراغت داشت.

وی تصریح کرد: همه ارکان حاکمیتی و همه کسانی که دغدغه فرهنگی دارند باید توجه داشته باشند که مهمترین عامل در پیشگیری از آسیب های اجتماعی غنی سازی اوقات فراغت است و امروز مهارت های زندگی را باید در این فرصت ها آموزش داد.

قاسمی تأکید کرد: متأسفانه پارادایم نظام آموزشی ما حافظه محور است بنابراین هرچه دستگاه ها به بحث اوقات فراغت بپردازند کمک به هم افزایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی داشتند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت امروزه غنی سازی برای طول سال تحصیلی است و فقط مربوط به تابستان نیست و شعار امسال سال تحصیلی ما هم با این رویکرد است و تحول بنیادی، تحول مدیریتی و نشاط تربیتی و مهارت های زندگی را مورد توجه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره شهدای قزوین گفت: قبل از برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان، کنگره شهدای دانش آموزی و شهدای فرهنگی را برگزار می کنیم و 256 شهید دانش آموز و 57 شهید فرهنگی در استان قزوین داریم.

وی خاطر نشان کرد: نسل جوان و نوجوان بداند بزرگترین مدرسه ای که در آن زندگی می کنیم فرهنگ شهید و شهادت است و مکتب حسینی و مکتب علوی چنین شهدایی را تربیت کرده و این مدارس ما بوده شهدای هسته ای را تربیت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار