‍ منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نقش بسزایی در تامین نیازهای کشور افغانستان دارد

تایباد (پانا)- مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یک ظرفیت بسیار بالا در شرق کشور است که نقش بسیار مهم و بسزایی در تامین نیاز های اولیه کشور افغانستان دارد.

کد مطلب: ۸۵۲۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
‍ منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نقش بسزایی در تامین نیازهای کشور افغانستان دارد

جعفر آهنگران مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون همیشه در حال رشد و پیشرفت بوده است و جزو مناطقی هست که با توجه به تحریم ظالمانه آمریکا صادرات به کشور افغانستان و پیشرفت های آن کاهش نیافته و بلکه رو به رشده هم بوده است.

وی گفت: با توجه به تصویب مجلس با ایجاد هشت منطقه آزاد در نوار مرزی ایران و 13 منطقه ویژه اقتصادی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از ظرفیت های بسیار بالایی برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری برخوردار است.

وی بیان داشت: امیدواریم با تلاش مسئولان استانی تا 6 ماه آینده لایحه تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد دوغارون به مجلس ارسال و مورد تصویب قرار گیرد.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یکی از مناطق مهم برای کشور افغانستان می باشد و بازاریان این کشور علاقه مند هستند بخش عظیمی از نیاز های اولیه خود را از ایران و از طریق این منطقه ویژه تامین کنند.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور افزود: تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد در اقتصاد و سیاست کشورمان اهمیت فراوان دارد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد بایستی مراودات دوجانبه را افزایش دهیم و از تولید کشور افغانستان استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار