فراهانی، عضو شورای شهر: آلودگی هوا 5 سال از عمر تهرانی‌ها کم می‌کند

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه آلودگی هوا بحران ملی است، حل آن را نیازمند عزم ملی عنوان کرد و گفت آلودگی هوا موجب کاهش عمر به میزان حداقل ۵ سال در تهرانی‌ها شده است.

کد مطلب: ۸۵۲۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
فراهانی، عضو شورای شهر: آلودگی هوا 5 سال از عمر تهرانی‌ها کم می‌کند

مجید فراهانی در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: موضوع آلودگی هوا، از مهم‌ترین مطالبات شهروندان است و موضوع آلودگی هوا یک بحران ملی است و عزم ملی می‌طلبد.

وی تاکید کرد: فقط شهرداری تهران درگیر این مسئولیت نیست. بر اساس آمار در زمان تشدید آلودگی هوا، شمار بیماران تنفسی ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. آلودگی هوا موجب کاهش عمر به میزان حداقل ۵ سال در تهرانی‌ها شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: بر این اساس سن امید به زندگی کاهش یافته است؛ بر اساس آمار بانک جهانی ۹۹۰۰ نفر در سال ۸۴ بر اثر دو آلاینده مهم فوت کرده‌اند. گزارشی که معاون حمل و نقل ارائه کرد فعالیت‌های مختلفی بود که بخشی از آن بر اساس طرح جامع ترافیک و متناسب با طرح جامع انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر بخواهیم این گزارش را به سه بخش کنیم، می‌توان این گونه تقسیم‌بندی کرد؛ یکی آنکه برخی فعالیت‌ها نیازمند بودجه دولتی است، بخش دیگر بر اساس بودجه معاونت حمل و نقل قابل انجام است و اما بخش سوم نیازمند پیگیری مدیریتی است و با هماهنگی صورت می‌گیرد مثل عبور اتوبوس‌های گازی و کامیون‌ها از داخل شهر تهران است و اتفاقا بخش سوم بر اساس آمار منتشره بیشترین عامل آلودگی هوا بوده است.

فراهانی گفت: شهریور سال گذشته عنوان شد که ۵۱ درصد آلودگی هوا تهران به دلیل ورود کامیون‌ها است که حدود ۲۰ هزار دستگاه وارد شهر می‌شده‌اند که با پیگیری‌های مدیریتی رفع می‌شود.

وی اظهار کرد: خواهش من این است که از بخش دوم و سوم که مربوط به شهرداری و پیگیری‌هاست گزارش پیشرفت فیزیکی داده شود. این که هر سال گزارشی بدهیم این کارها باید بشود و خوب است کافی نیست و نیازمند این است که بدانیم تا کنون چه کارهایی انجام شده است و ما در چه وضع مشخص هستیم تا پروژه‌ها کنترل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار