نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

آموزش باید در چارچوب نیازها باشد/ نگاه مدیران ما روش مندانه و توسعه گرایانه نیست

تبریز(پانا)- نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم نگاه روش مندانه مدیران کشور، تکید کرد: چرایی و چگونگی آموزش باید مشخص باشد.

کد مطلب: ۸۵۲۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش باید در چارچوب نیازها باشد/ نگاه مدیران ما روش مندانه و توسعه گرایانه نیست

مسعود پزشکیان صبح امروز در همایش ملی سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها در باشگاه فرهنگیان تبریز آموزش بر اساس شناخت جامعه را تاکید داشته و خاطرنشان شد: مشکلی که در این زمینه برای کشور وجود دارد این است که سیستم آموزشی ما کلی است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در آموزش های ما چه در مدرسه و چه در دانشگاه چرایی و چگونگی آن تعیین شده نیست و باید آموزش در چارچوب نیازها باشد و هدف را دنبال کند و در این راستا نیاز است گروه های هدف را در آموزش شکل دهیم.

وی با بیان اینکه 40 سال بعد از انقلاب به این نتیجه رسیده ایم که مداخله و برخودبا توسعه، آموزش و نیروی انسانی دستورالعمل می طلبد، متذکر شد: نگاه مدیران ما روش مندانه و توسعه گرایانه نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید بر اینکه با روش دستوری کارها به هیچ عنوان پیشرفتی نخواهد داشت، افزود: بهتر است هر کس در حوزه تخصصی خود نظر بدهد و مداخله در زمینه ای که متخصص نیستیم قاتل توسعه است و پیشرفت را فلج می کند.

پزشکیان اظهار کرد: هرآنچه نتوانسته ایم به خاطر ناآگاهی بوده و نیازمند نقشه و برنامه علمی و کارشناسی شده هستیم با توجه به اینکه هیچ مدیری این رویه را با روی کار آمدن تغییر ندهد بلکه ادامه دهنده راه باشد.

پزشکیان با تاکید به اینکه هیچ مشکلی در دنیا وجود ندارد که راه‌حلی نداشته باشد، افزود: اگر علم دانستن را بلد بودیم در این جایگاه نبودیم، پس باید برای واحد بودن و پیدا کردن زبان مشترک تلاش کنیم و بر حسب نیاز جامعه و جامعه شناختی جلو رویم .

وی در پایان تصریح نمود: اگر تئوری های آموزش را در عمل اثبات کنیم به ایده آل سواد دست می یابیم و شاهد ریشه کنی آن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار