معاون وزارت جهاد کشاورزی : نرخ خرید تضمینی محصولات زراعی به شورای اقتصاد رفت

تهران (پانا) - معاون وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی پیش رو بر اساس نرخ تورم رسمی و نگرانی از ایجاد اخلال در تولید تعیین شده است.

کد مطلب: ۸۵۲۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزارت جهاد کشاورزی : نرخ خرید تضمینی محصولات زراعی به شورای اقتصاد رفت

عباس کشاورز امروز در حاشیه ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی سال زراعی 97 - 98 اظهار کرد: در سال زراعی پیش‌رو میزان تولید گندم در کشور حفظ می‌شود و تولید محصولاتی مانند دانه‌های روغنی، جو و شکر افزایش می‌یابد.

وی افزود: به خاطر محدودیت‌های آبی که در کشور داریم افزایش کشت شکر به صورت پاییزه خواهد بود و به طور ویژه از ظرفیت‌های کشت محصولات دیم بویژه در بخش علوفه استفاده خواهیم کرد.

معاون زارعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال زراعی پیش رو کشاورزان را ملزم به رعایت الگوی کشت خواهیم کرد و وضع تولید سبزی و صیفی به گونه‌ای خواهد بود که به نفع تولیدکنندگان تسهیل صورت گیرد.

کشاورز تصریح کرد: در بخش محصولات صیفی کشاورزان بر اساس قانون ملزم خواهند خیار، گوجه فرنگی و ... را به اندازه نیاز کشور تولید کنند تا از تولید مازاد جلوگیری به عمل آید و همچنین با کمبود تولید نیز مواجه نباشیم.

وی گفت: برای سال زراعی پیش‌رو تدارک نهاده‌های تولید از جمله کود، بذر و آفت‌کش‌ها انجام شده است و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در تولید گندم به طور صددرصدی خودکفا هستیم و نیازی به واردات نداریم گفت: برنامه‌ای برای صادرات گندم نداریم اما تولید مازاد در این بخش را صادر خواهیم کرد؛ در سال زراعی جاری 12 میلیون و 700 هزار تن گندم تولید شد که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار