همکاری آموزش‌وپرورش در طرح ۱۴۵۲ برای تربیت حافظان قرآن کریم

جشنواره ملی جبرئیل امین باهدف تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود

تهران (پانا) - وزارت آموزش‌وپرورش در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای طرح ۱۴۵۲ برای تربیت حافظان قرآن کریم همکاری می‌کند.

کد مطلب: ۸۵۲۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
همکاری آموزش‌وپرورش در طرح ۱۴۵۲ برای تربیت حافظان قرآن کریم

نشست رسانه‌ای جشنواره ملی جبرئیل امین باهدف تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم امروز شنبه ۱۷ شهریور ۹۷ با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی حسینی ریس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا شاهسونی مدیر موسسه بیت‌الاحزان و مرتضی خدمتکار مشاور اجرایی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا شاهسونی مدیر موسسه بیت‌الاحزان در ابتدای نشست در معرفی موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) گفت: این موسسه در شهر استهبان آغاز به کار کرد و با توسعه مرکز بیت‌الاحزان با هدف تربیت حافظان و قاریان قرآن توانست فعالیت های خود را از استان فارس به کل کشور گسترش دهد. هرسال این موسسه در شهریور ماه حافظان همان سال را معرفی و تجلیل می‌کند که امسال ۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم در جشنواره‌ای که «جشنواره جبرئیل امین» نام گرفته است تجلیل می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی حسینی ریس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن معرفی موسسه بیت‌الاحزان به عنوان یکی از موسسات فعال در تربیت حافظان قرآن کریم گفت: بخشی از بار تربیت حافظان قرآن را این مجموعه در سال‌های اخیر برعهده داشته است.

وی افزود: کارویژه ای که امسال در موسسات قرآنی پیگیری شده حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم است که تاریخ آزمون‌های حضوری و الکترونیکی این طرح طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مرتضی خدمتکار مشاور اجرایی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از فعالیت موسسه بیت‌الاحزان به عنوان یک الگوی موفق در بین موسسات قرآنی نام برد و گفت: سیاست ما در وزارت ارشاد حمایت از مجموعه‌های مردمی و معرفی تجربه‌ها و الگوهای موفق است.

وی افزود: ما موضوع حفظ قرآن را به عنوان یکی از برنامه های اصلی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه داشتیم. یکی از این برنامه ها توسعه حفظ قرآن کریم در میان کارکنان دولت است که مقدمات لازم برای آن فراهم شده و از اول مهرماه با محوریت حفظ جزء سی ام قرآن کریم آموزش‌های آن را آغاز می‌کنیم.

خدمتکار حمایت از موسسات مردمی را یکی از برنامه های دیگر معاونت ذکر کرد و گفت: اینکه برای حافظان قرآن کریم ردیف بودجه خاصی پیش‌بینی شده است نشان‌دهنده اهمیت این موضوع در برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. فرهنگسازی برای توسعه حفظ قرآن کریم و حمایت از تولید و عرضه محصولاتی که به حفظ قرآن کمک می‌کند یکی دیگر از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی به برنامه ۱۴۵۲ مربوط به حفظ جزء سی قرآن به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های حوزه حفظ قرآن گفت: امسال وزارت آموزش و پرورش به عنوان ضلع سوم این رویداد قرآنی در کنار سازمان اوقاف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهد داشت و ما امیدواریم با پیوستن دانش‌آموزان کشور به این طرح عظیم، شاهد برگزاری باشکوه این رویداد قرآنی در اسفندماه سال جاری باشیم.

شاهسونی درباره طرح ۱۴۵۲ گفت: موسسه بیت‌الاحزان بیشتر طرح‌هایی را پیگیری می‌کند که تخصصی بوده و منجر به تربیت حافظان کل قرآن میشود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره آموزش‌های درک مفاهیم قرآنی در کنار حفظ آیات گفت: حفظ قرآن کریم در کنار تفسیر و ترجمه و مفاهیم آموزش داده میشود و ما آثار و برکات این آموزش‌ها را دیدیم و حافظان ما به مدارج خوبی رسیدند.

شاهسونی در پاسخ به سوالی درباره حمایت های مالی وزارت ارشاد از موسسه بیت‌الاحزان گفت: این موسسه یکی از بزرگترین موسسات قرآنی کشور است که ۱۸۰ شعبه دارد و در طول سال هزینه میلیاردی دارد که بخشی این هزینه از طریق شهریه پرداختی قرآن‌آموزان تامین میشود. بخشی از آن را کمک های خیرین و نذورات و موقوفات پوشش می‌دهد و بخش دیگری از آن با کمک معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و سازمان اوقاف تامین میشود.

وی ادامه داد: کمک معاونت قرآن و عترت وزرارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدودا ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در سال بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار