ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع تعرض به کنسولگری ایران در بصره

تهران (پانا) - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی موضوع تعرض به کنسولگری کشورمان در بصره را بررسی می‌کند.

کد مطلب: ۸۵۲۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع تعرض به کنسولگری ایران در بصره

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حمله تعدادی از افراد معترض در عراق به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره، اظهار کرد: «تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره و آتش کشیدن ساختمان آن که خسارات مالی زیادی به بار آورده خلاف اصول و موازین بین‌المللی است.»

او با محکوم کردن این اقدام تاکید کرد که دولت عراق بر اساس موازین بین‌المللی مسئولیت حفاظت از اماکن دیپلماتیک را برعهده دارد.

این دیپلمات پیشین کشورمان متذکر شد: «دولت عراق باید در اسرع وقت نسبت به شناسایی، دستگیری و مجازات آمران و عاملان این تهاجم اقدام کند.»

شب گذشته گروهی از افراد معترض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق حمله و ضمن به آتش کشیدن بخش‌های مختلف کنسولگری، اموال سفارت را نیز تخریب کردند.

گروه تروریستی داعش نیز در اطلاعیه‌ای مسئولیت این اقدام را برعهده گرفت.

سفیر عراق در ایران در همین راستا شب گذشته به وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام به اطلاع او رسید.

سید عمار حکیم، رهبر ائتلاف ملی شیعیان عراق نیز در اطلاعیه‌ای حمله به سرکنسولگری کشورمان در بصره عراق را به شدت محکوم کرد و خواستار برخورد نیروهای امنیتی با این عوامل این اتفاق شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار