آیت الله حسینی بوشهری: خون شهدا پای درخت انقلاب ریخته شد/انقلاب اسلامی را در شرایط سخت حراست کنیم

قم (پانا) - خطیب جمعه قم در بخشی از سخنان خود خاطر نشان کرد:باید انقلاب اسلامی را که حاصل خون شهدا و برگرفته از عاشورا و عنایت اهلبیت است،حراست کنیم.

کد مطلب: ۸۵۲۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله حسینی بوشهری: خون شهدا پای درخت انقلاب ریخته شد/انقلاب اسلامی را در شرایط سخت حراست کنیم

آیت الله حسینی بوشهری خطیب جمعه قم،ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد ،با اشاره به آستانه آغاز ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد:ماه محرم برای خدمت گزاران دین اسلام مناسب ترین فرصت برای گسترش و تبلیغ دین الهی و آشنایی با اهداف قیام عاشورا است.از عزاداران حسینی انتظار می رود در این ماه هیات ها عزاداری را بر پا کنند.
او ضمن تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورا و عنایت اهلبیت است،بیان کرد:سرمایه انقلاب اسلامی را حتی در شرایط دشوار باید حراست کرد و در ماه محرم و صفر با توسل به اهلبیت ،از خداوند خواستار پیروزی بر دشمنان اسلام باشیم.
وی ادامه داد: سخنرانان در این دو ماه باید به بیان معارف اسلامی بپردازند و مداحان نیز زبان گویای عبرت‌ها و درس‌های عاشورا باشند و از بیان خرافات پرهیز کنند که امیدواریم این توصیه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه قم با اشاره به واقعه 17 شهریور ،قیام خونین تاریخ انقلاب اسلامی گفت :در آن روز مردم تهران را در میدان ژاله به رگبار گلوله بستند و حدود 4000شهید و هزاران مجروح به جا گذاشتند اما این خون ها پای درخت انقلاب ریخته شد و انقلاب اسلامی جوانه زد و به پیروزی رسید و امروزه به مقام شامخ شهدا ادای احترام می کنیم و به حماسه آفرینی آنان می بالیم.
وی ابراز داشت: ۱۹ شهریور نیز سالگرد رحلت آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که ایشان شخصیت بزرگی و پیرو امام راحل بود و با همه طراحی‌هایی که منافقین علیه او داشتند تا او را از امام و انقلاب جدا کنند اما شخصیت بزرگ ایشان مانع از تحقق اهداف منافقین شد .
ایت الله حسینی بوشهری در خطبه دوم،درباره معیار شناخت معروف و منکر گفت:هر اقدامی که موجب تحقق عدالت اجتماعی شود،نمونه بارز معروف در جامعه است و هر برنامه ریزی که در جبهه مقابل ایجاد عدالت اجتماعی باشد و زمینه فساد و نارضایتی مردم را فراهم کند،مصداق بارز منکر است.
او در ادامه گفت:مقصود از عدالت اجتماعی برخورد سزاوار با تمام افراد جامعه است به گونه ای که مستحق آن هستند تا افراد در جایگاه اجتماعی مطابق با لیاقت خود قرار گیرند.
خطیب نماز جمعه قم در تکمیل صحبت هایش افزود:عدالت اجتماعی زمانی در جامعه اسلامی فراگیر خواهد شد که همه برنامه ریزی ها دولت به سمت و سوی رفع فقر ،تبعیض ،جهل و ظلم در تمام عرصه ها باشد.
/فائزه صادقی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار