مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان و فرهنگیان مازندرانی همواره در فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور پیشرو هستند

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش مازندران را همیشه در فعالیت‌های هنری و فرهنگی زیبا و کوشا خواند و با توجه به شرایط بد اقتصادی که در جامعه وجود دارد دانش‌آموزان و فرزندان مازندران را در کسب مقام در هر رشته و حوزه‌ای کوشا دانست.

کد مطلب: ۸۵۱۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان و فرهنگیان مازندرانی همواره در فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور پیشرو هستند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، علی رمضانی در مراسم تجلیل از نخبگان پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مازندران که در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله برگزار شد، گفت: دانش‌آموزان تمام برنامه‌های محول شده به خود را بخوبی اجرا و ارائه می‌کنند‌. با توجه به اینکه بعضی هنرها درحال از بین رفتن است باید بتوانیم در مراسمات و برنامه‌ها زبان محلی خود را زنده نگه داریم و در این بین نیازمند یاری و همراهی خانواده ها و مربیان هستیم.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش کشور افزود: آنچه ایران را ایران و در جهان برجسته کرده ادبیات غنی، ادب، اخلاق و هنر بوده و در این راستا تلاش ما بر این است که دانش‌آموزان از طریق دستیابی به مهارت‌های مختلف قدم در راه موفقیت‌های روزافزون بگذارند.

او به سیاست‌های فرهنگی وزارت آموزش و پرورش پرداخت و ادامه داد که توجه به فرهنگ و هنر بومی و محلی، در صدر این سیاست‌ها است و من قدردانی می‌کنم از اینکه گروه سرود فرزانگان بابل با لباس محلی به اجرای سرود مازندرانی پرداختند یا دانش‌آموز دیگری با ساز «لله وا» که از جمله سازهای سنتی و ریشه‌دار مازندران است، همایش را گرم کرد.

این مقام وزارت آموزش و پرورش از برگزیدگان این جشنواره‌ها و صاحبان رتبه‌های برتر ملی در حوزه‌های پرورشی، هنری و فرهنگی خواست به‌عنوان مربی فعال باشند و به در ترویج مظاهر فرهنگ بومی محلی به آموزش و پرورش کمک کنند.

رمضانی ادامه دادد: گذشته سرزمین ما مدیون فرهنگ، هنر و ادبیات است و ما می‌خواهیم شما دانش‌آموزان به موازات رشد و ارتقای علمی، به سمت هنر و مهارت نیز حرکت کنید و در این مسیر نیز موفق باشید اما امیدوارم هنر، برای هنر نباشد، بلکه هنر برای اخلاق و انسانیّت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار