معاون وزیر راه ، مسكن و شهرسازی خبر داد؛

توانمندسازی جمعیت بافت های فرسوده شهری و سكونتگاه های غیررسمی

خبرگزاری پانا: معاون وزیر راه و شهرسازی از توانمندسازی جمعیت ساكن در بافت های فرسوده شهری و سكونتگاه های غیررسمی خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ مجید كیان پور امروز در نشست امضای تفاهمنامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور كه درمحل شركت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران برگزار شد،افزود: هم اكنون در 52 هزار و 500 هكتار در 77 شهر كشور سكونتگاه های غیر رسمی وجود دارد كه جمعیت حدود 8.5 میلیون نفر را شامل می شود.

وی اظهار داشت: مطالعات توانمندسازی و ساماندهی سكونتگاه های غیررسمی 62شهر به مساحت 46 هزار و 300 هكتار به اتمام رسیده و به تصویب ستاد توانمند سازی و ساماندهی سكونتگاه های غیررسمی شهرستانها و استانها رسیده است.

وی تخصیص 200 هزار تسهیلات نوسازی جدید از جمله برای هر واحد 300 میلیون ریال ، تخفیف شهرداری و سایر امتیازات پیش بینی شده در قوانین مربوطه را از اقدامات نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده شهری در سال جدید عنوان كرد.

ك یان پور یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، كار نوسازی 200 هزار واحد مسكونی در بافت های فرسوده از سال گذشته شروع شده كه تا پایان سال گذشته از این میزان 89 هزار و 846 واحد افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آموزش مهارت در سكونتگاه های غیررسمی تصریح كرد: توانمند سازی افراد یكی از برنامه های بهبود كیفیت زندگی ساكنان در مناطق یاد شده است.

وی افزود: با در اختیار قرار دادن مكان هایی برای سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور می توان به ارتقای مهارت در میان جوانان و زنان سرپرست خانوار در مناطق یاد شده كمك كرد كه در نهایت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار