فرماندار شهرستان همدان:

کسب و کارهای کوچک اشتغال بیشتری در همدان ایجاد می‌کند

همدان (پانا) - فرماندار شهرستان همدان گفت: کسب و کارهای کوچک به نسبت سرمایه و زمان کمتری که نیاز دارند اشتغال بیشتری برای شهرستان ایجاد می‌کنند.

کد مطلب: ۸۵۱۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
کسب و کارهای کوچک اشتغال بیشتری در همدان ایجاد می‌کند

علی تعالی در شورای سرمایه‌گذاری و اشتغال شهرستان همدان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بحث‌های جامعه ما در حال حاضر اشتغال است و هر چقدر بتوانیم این حوزه را فعال کرده و بستری فراهم کنیم که چند جوان مشغول کار شوند کمک بزرگی به کشور انجام شده است.

وی افزود: آقای عبادی سرمایه‌گذار طرح سیخ چوبی و چوب بستنی در یکن‌آباد قول داده‌اند 100 نفر را در فاز اول مشعول کار کنند و برای فازهای بعد تا 400 نفر ظرفیت دارند.

فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: ما نمونه‌هایی داشتیم که ابتدا در مورد طرح، تردیدهایی وجود داشت اما بعد که کار راه افتاد اشتغال خوبی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه الان وضعیت به گونه‌ای است که دولت نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند، گفت: تولیدی‌های بزرگ هم با مبالغ کلان سرمایه، اشتغال کمی دارند چون عمده ماشین‌آلات کارگاه‌های بزرگ اتوماتیک است و از این نظر باید کسب و کارهای کوچک تقویت شود.

تعالی خواستار آن شد که در رفع موانع سرمایه گذاری‌ها کمک شود و تک تک طرح‌ها بازبینی شده و در چارچوب قانون مشکلات آنها رفع شود.

وی عنوان کرد: ما فرصت کمی داریم و باید ساز و کاری که امروز در این جلسه تصویب کردیم ظرف 10 روز با برگزاری جلسات با بانک‌ها و حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری همدان اجرایی شود تا آمار تسهیلات روستایی ما رشد پیدا کند و حداقل از ردیف هفتم به سوم و چهارم برسیم.

مدیرکل امور روستایی و عشایر استانداری همدان هم با گلایه از رفتار برخی دستگاه‌های اداری و بانک‌ها با تولیدکنندگان گفت: برخی کارکنان بی‌دلیل کار را معطل کرده و مانع‌تراشی می‌کنند تا به‌طور مثال از 20 طرح معرفی‌شده به اداره آن‌ها 15 مورد رد شده و 5 مورد بعدی را هم آن‌قدر به بازی می‌گیرند که زمان جذب تسهیلات تمام می‌شود.

ظاهر پورمجاهد تصریح کرد: مدیران باید بر عملکرد کارکنانشان در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نظارت کنند زیرا در امتیاز بندی پایان سال دستگاه‌های اجرایی که از طرف فرمانداری انجام می‌شود، تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر کمک گرفتن دستگاه‌های اجرایی از یکدیگر بیان کرد: نوع فعالیت مناسب برای هر بخش و شهر باید بر اساس ظرفیت‌های آن منطقه تعیین و تسهیلات داده شود تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار