رئیس سازمان جوانان هلال احمردر گفت‌وگو با پانا خبر داد

8 هزار مدرسه تحت پوشش طرح ملی دادرس

تهران (پانا) - رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آموزش‌های امداد و نجات به دانش‌آموزان در قالب طرح ملی دادرس اجرا می‌شود، گفت 8 هزار مدرسه در کشور تحت پوشش این طرح قرار دارد و سالانه حدود 200 تا 300 هزار دانش‌آموز تحت آموزش‌های امدادی قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۸۵۱۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
8 هزار مدرسه تحت پوشش طرح ملی دادرس

شهاب‌الدین صابونچی در گفت‌وگو با پانا درباره برگزاری طرح ملی دادرس ویژه آموزش‌های امدادی به دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان پس از گذراندن آموزش‌های طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در مسابقات آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمری) در سه بخش شهرستانی، استانی و کشوری به رقابت می‌پردازند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از سال 92 طرحی را برای ارائه آموزش مهارت‌های امداد و نجات برای دانش‌آموزان تحت عنوان طرح ملی دادرس مدون کرد و به مرور کتاب و محتوای آموزشی این طرح تکمیل و به‌روزرسانی شده است و در اختیار دانش‌آموزان مدارس متوسطه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر در از دانش‌آموزان دوره اول دبیرستان، آموزش‌های طرح دادرس را فرا گرفتند و ۶۲ تیم به مرحله کشوری رسیدند و نزدیک به ۹۰۰ نفر در تیم‌های ۱۴ نفره با یکدیگر رقابت کردند.

صابونچی با بیان اینکه 8 هزار مدرسه در کشور تحت پوشش طرح ملی دادرس قرار دارد، گفت: آموزش‌های طرح دادرس از ابتدای سال تحصیلی آغاز می‌شود. تیم‌های دادرس در مدارس شکل می‌گیرد، دانش‌آموزان ابتدا در شهرستان رقابت می‌کنند، سپس در بخش استانی به رقابت می‌پردازند و در نهایت مسابقات طرح دادرس در قالب المپیاد آماده در بخش کشوری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: در طرح ملی دادرس مواردی همچون پناهگیری، تخلیه اضطراری، آواربرداری، نجات مصدوم از زیر آوار، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، حمل مصدوم، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، اطفای حریق، مهارت‌های مواجهه با زلزله و بحران‌های طبیعی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه برگزاری المپیاد آماده در امتداد طرح ملی دادرس است، گفت: از اهداف برگزاری این المپیاد می‌توان به افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی دانش‌آموزان و ساماندهی تیم‌‏های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان آموزش‌دیده توانمند اشاره کرد.

صابونچی با بیان اینکه آموزش و پرورش در برگزاری طرح دادرس همکاری خوبی با جمعیت هلال احمر دارد، اضافه کرد: طرح دادرس طرح امید بخشی است که سعی شده هر ساله 200 تا 300 هزار نفر از دانش‌آموزان تحت آموزش‌های امداد و نجات قرار بگیرند و تجارب متعددی برای آنان به دست آید. میزان استقبال دانش‌آموزان خوب است و سالانه استقبال آنها بهتر می‌شود و مسئولان مدارس نیز به این طرح نگاه مثبتی دارند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه مهم‌ترین خروجی طرح ملی دادرس فراگیری مهارت‌های امداد و نجات از سوی دانش‌آموزان است، گفت: دانش‌آموزانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند سال‌های بعد به عنوان کمک مربی این آموزش‌ها را به سایر دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. در واقع سرمایه‌گذاری بر روی گروه‌های دانش‌آموزی، بهینه‌ترین کار است چرا که دانش‌آموزان انگیزه لازم را دارند و می‌توانند در محیط پیرامونی خود نقش‌آفرین باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار