کتاب وهب زمان منتشر شد

چهاردانگه (پانا) - کتاب وهب زمان شرح زندگی و مجموعه‌ای از خاطرات و رشادت‌های دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و از شهدای مدافع حرم چهاردانگه منتشر شد.

کد مطلب: ۸۵۱۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کتاب وهب زمان منتشر شد

سیدرضا جزء‌ مومنی دبیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از انتشار کتاب وهب زمان که شرحی بر زندگی، رشادت‌ها و خاطرات شهید هادی شجاع است، خبر داد.

جزء‌ مومنی اظهار کرد: در این کتاب به نقل از پدر، مادر و دوستان شهید، بخشی از زندگی هادی شجاع، دانش‌آموخته واحد دامغان روایت و نکته‌های برجسته زندگی او درج شده است.

دبیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان افزود: هادی در شهر چهاردانگه تهران در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و از همان دوران کودکی عاشق مسجد، منبر و روضه بود و در بین دوستان به گاریچی امام حسین(ع) شهره شد؛ زیرا علاقه داشت در دسته سینه‌زنی و زنجیرزنی، گاری سیستم صوتی و لباس عزاداران را به حرکت درآورد.

وی با بیان خاطراتی از رفاقت هادی با شهید بیضایی گفت: هادی با شهادت شهید بیضایی بسیار بی‌تابی می‌کرد و از خداوند فقط شهادت را درخواست داشت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خاطرنشان کرد: هادی به سفر معنوی حج رفت و حاجی شد و همواره بی‌قرار شهادت بود تا اینکه مادرش از وی خواست تا داماد شود و او بی‌پرده شرط کرد هرکه می‌خواهد همسرم باشد باید با جهاد من کنار بیاید و همین‌گونه نیز شد و دختری زینب‌صفت با او عهد ازدواج بست و جالب آنکه روز بعد از ازدواج به مدت 6 روز راهی مأموریت داخلی شد و پس از برگشت فقط چهار روز با نوعروس خود زندگی کرد و بعد از آن آهنگ سوریه را نواخت و راهی این کشور شد.

جزء مؤمنی ادامه داد: هادی می‌گفت زندگی بهانه است و اصل اوست و به سوی آسمان ها اشاره می‌کرد که جز خدا مشتری او نبود و هادی رفت و دقیقا پس از ده روز که لباس دامادی به برکرده بود؛ شهید شد و به کسوت آسمانی‌ها درآمد.

وی با بیان بخشی از خاطرات مادر شهید هادی شجاع تشریح کرد: مادر هادی را ام وهب سپاه اسلام می‌خوانند و این مادر، هادی را عاشق امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) معرفی می‌کند و در حالی‌که اشک به چشم دارد از شهادت‌خواهی و ایثار هادی می‌گوید و اینکه هادی همواره دوست داشت روز تاسوعا به خاک سپرده شود و در نهایت نیز مقارن با روز تاسوعا، چهره در نقاب خاک کشید.

دبیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان یادآور شد: شهید هادی شجاع فوق دیپلم نقشه‌کشی معماری خود را از دانشگاه آزاد دامغان اخذ کرد و همواره یکی از دانشجویان برجسته اخلاقی این واحد دانشگاهی بود.

/خبرنگار: ابراهیم خلیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار