طرح «ایران مهارت» با هدف فرهنگ‌سازی برای مهارت‌آموزی برای ورود به بازار کار است

کرمانشاه (پانا) - با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه، معاون سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، معاونان آموزش متوسطه استان و اعضای کمیته‌ی مربوطه، دومین نشست طرح «ایران مهارت» در سالن تدبیر این اداره کل تشکیل شد.

کد مطلب: ۸۵۰۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح «ایران مهارت» با هدف فرهنگ‌سازی برای مهارت‌آموزی برای ورود به بازار کار است

در ابتدای این نشست، پرواره، رییس اداره متوسطه اول، توضیحاتی پیرامون شیوه‌نامه اجرایی، اعضای کمیته، ضرورت و اهمیت طرح ایران مهارت بیان کرد و گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص طرح ایران مهارت ارائه داد. وی طرح مذکور را گامی در جهت توازن رشته‌ای و انتخاب شغل آینده دانش‌آموزان دانست.

سپس محمدرضا بسامی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ضمن تشکر از همکاران شاغل در سازمان فنی و حرفه‌ای استان گفت: خانواده‌ها باید نسبت به گرایش‌های تحصیلی فرزندان خود به سمت مهارت‌آموزی فنی‌ و‌ حرفه‌ای مؤثر باشند و با اجرای طرح ایران مهارت، شاهد مهارت‌آموزی دانش‌آموزان برای بخش خصوصی و بازار هستیم؛ از این رو نگرش ما این است که با تغییر سبک روند آموزشی مدارس خود، در شکل‌دهی به سلیقه‌ها و توانایی‌های دانش‌آموزان گام عملی مؤثر و عملی برداریم.

بسامی اظهار داشت: وی با اشاره به اینکه طرح ایران مهارت با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود، یکی از ویژگی‌های این طرح را آشنایی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته در دوره‌ی دوم متوسطه دانست.

نیروی متخصص نیاز امروز جامعه است که امیدواریم این طرح بتواند در زمینه کشف، شناخت و رشد توانایی‌های دانش‌آموزان استان مفید باشد و در قالب این طرح، نیروهایی متخصص و باانگیزه برای جامعه تربیت شوند.

سپس آقای محمدی، مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در خصوص مسائل و چالش‌های مربوط به این طرح مطالبی را عنوان نمود و عدالت مهارتی را یکی از شاخص‌های مهم اجرای این برنامه اعلام کرد.

در پایان این نشست، حاضران در نشست به تبادل نظر پرداختند و فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی طرح مذکور را مورد بحث قرار دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار