رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران

خشک شدن آب چشمه علی به علت حفاری مترو است

تهران (پانا) - رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان مترو به خشک‌شدن آب چشمه علی گفت خشک شدن آب چشمه علی به علت حفاری مترو است.

کد مطلب: ۸۵۰۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
خشک شدن آب چشمه علی به علت حفاری مترو است

حسن خلیل‌آبادی در متن تذکر خود مبنی بر خشک‌شدن چشمه‌ علی در صحن علنی شورا خطاب به محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: جناب آقای محسن هاشمی رفسنجانی با قدردانی به منظور جلسه‌ای که در پی تذکرات مکرر و بی‌پاسخ اینجانب به مترو درباره خشکی آب چشمه علی برگزار کردید، مسئولان مترو با حضور شما پیش‌بینی کردند عبور ادامه خط ۶ از آن منطقه به چشمه علی، ابن‌بابویه، برج طغرل و دژ رشکان لطمه می‌زند و طبق مطالعات و بررسی‌های کارشناسان مترو، اذعان کردند حضور دستگاه‌های حفاری سبب ضربه‌زدن به چشمه علی و دیگر میراث تاریخی منطقه می‌شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران افزود: در آن زمان تصاویری مبنی بر پر آب بودن چشمه علی شهر ری به نمایش گذاشتند و عنوان کردند به سبب آسیب زدن آب به دستگاه‌ها چشمه را با پمپ تخلیه کرده‌اند. پس از تذکرات مکرر کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش، مسئولان مترو وعده دادند نهایتا تا ۱۵ تیرماه آب به چشمه علی بازخواهد گشت. اواخر تیرماه شاهد بازگشت مقدار کمی از آب به چشمه بودیم که این مساله را با شادمانی و ساز و دهل خبر دادند و تصاویری را برای شما ارسال کردند.

وی ادامه داد: نزدیک به یک هفته است که آب چشمه‌علی کاملاً قطع شده و از همه بدتر آنکه مدیر مترو در مصاحبه‌ای اعلام کرده است، خشکی چشمه علی با مترو ارتباطی ندارد.

خلیل‌آبادی تصریح کرد: برخوردهای دوگانه و دروغگویی‌ها ما را مستأصل کرده است؛ از این رو از شهردار محترم، قوه قضاییه، سازمان میراث فرهنگی کشور و دیگر مسئولان مربوطه می‌خواهم برای نجات میراث هشت هزار ساله اقدامات لازم را انجام دهند و تدابیر لازم را اتخاذ کنند چرا که قطع به یقین خشکی آب چشمه علی ارتباطی با خشکسالی‌ها ندارد و به دنبال حفاری مترو به این وضع دچار شده است.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: از رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز می‌خواهم مجددا و مجدانه این موضوع را پیگیری کند تا بیش از این ما را به استهزا نگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار